נשיא המדינה בניחום אבלים בבית משפחת קולמן בכוכב השחרלע"מ. צלם: אבי קנר, סאונד: אורי בוזגלו

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ערך היום (רביעי) ביקורי תנחומים בבית משפחתו של עדיאל קולמן ז"ל שנרצח בפיגוע הדקירה בירושלים ובבית משפחתו של סמל נתנאל קהלני ז"ל שנרצח בפיגוע הדריסה סמוך למבוא דותן.

בביקורו בבית משפחתו קולמן ז"ל שבכוכב השחר, פגש הנשיא את הוריו של עדיאל, רעייתו, ילדיו ואחיו. "אימא אהובה, כששמעתי אותך אומרת שאת בוחרת בחיים, כששמעתי על הכוחות שמצאת בבוקר הפטירה לספר לעם ישראל על מי היה הבן המיוחד שלך, מה גדולה הייתה נפשו, כמה מקום היה בה לכולם, נשבר ליבי", אמר הנשיא.

אימו של עדיאל הודתה לנשיא ואמרה שהיא מבקשת לברך אותו ואת ההנהגה בישראל שידעו לנווט את עם ישראל בתקופה הזו.

"עדיאל נרצח בתוככי ירושלים, בלב ארצנו אליה שבנו לאחר שנות גלות, והכוחות שלכם הם שמאפשרים לנו להמשיך", אמר הנשיא.

רעייתו של עדיאל, אילת, סיפרה לנשיא על עבודתו בעיר דוד ועל אהבתו למקום ולעבודה שעשה. "ילדיו של עדיאל ימשיכו ויגדלו בכוחות ובחוזק", הבטיח אביה של אילת. "נקום דם עבדך השפוך, מסור לקב"ה, וזה יקרה בזכות הכוח שלנו להמשיך ולגדל ילדים ולהתחזק בארצנו".

"אני מבקש ממך את עוצמותייך", אמר הנשיא לאילת הרעיה, "את הכוחות להמשיך למען הילדים ולמען כולנו. אני מתפלל אתכם לשמחות והתרחבות משפחתית מבורכת".

הנשיא ריבלין בניחום אבלים בבית משפחת קהלני באליקים

לאחר מכן ביקר הנשיא בבית משפחתו של סמל נתנאל קהלני ז"ל, שבאליקים. הנשיא שמע מאביו של נתנאל ז״ל על הכאב הגדול ועל תחושותיו הקשות באשר למדיניות הענישה וההרתעה מול מחבלים.

סבתו, סיפרה ארוכות על הנכד המסור שהיה ועל הנתינה האינסופית שהייתה בו: "אני לא אעזוב אותך אף פעם סבתא', ככה אמר לי. לאן שתרצי אני אקח אותך", סיפרה. "אחרי מותו שמעתי איזו אישיות הקרבנו. איך הוא נגע בכל אדם, כמה מקום היה לו לעזור לכל אדם באשר הוא אדם - ביחידה, ביישוב", סיפר אביו של נתנאל לנשיא.

"אבא יקר, אנחנו בארץ שלנו כבר מאות שנים. איזו מדינה בנינו, איזו ארץ בנינו, איזו תעשייה וחברה בנינו. הכאב הוא גדול, אני יודע, וכל משפחה היא עולם ומלואו," אמר הנשיא: "משפחת קהלני היא משפחה שהציבה את בניה בכל גבולותינו לאורך כל שנותיה של המדינה, וכולם תפארת לוחמינו".

"אחי נתנאל היה אדם זהב", סיפר אחיו הבכור יונתן, הלומד בטכניון. "הוא נתן לכולנו בלי לבקש תמורה. אומרים שכל אדם הוא עולם ומלואו אבל עד שזה לא נכנס כמו רעם ופוגע בך, אתה לא מבין את גודל האובדן. אבות שקוברים את ילדיהם זה נגד חוקי הטבע. משהו חייב להשתנות". הנשיא חיבק את בני המשפחה והוסיף כי הוא מתפלל יחד איתם לבשורות של שמחה ותקווה.