נזק לביטחון. ליברמן
נזק לביטחון. ליברמןצילום: הלל מאיר/TPS

שר הביטחון אביגדור ליברמן, התייחס הבוקר (חמישי) בראיון לגלי צה"ל לקרבות הקרדיטים על מבצע תקיפת הכור בסוריה שפרצו אתמול מייד עם הפרסום.

ליברמן נשאל על אמירתו אתמול לפיה הוא מצטער שהתיר את הפרסום, והסביר, "מלחמת הקרדיטים, כשבכירים לשעבר שופכים את כל סודות המדינה לכל כלי תקשורת, זה דבר שמבייש את המבצע עצמו".

שר הביטחון הדגיש כי ביקורתו איננה על ההחלטה המקצועית של הצנזורה שהיתה מוצדקת כשלעצמה, "הם לא צפו שמאבק הקרדיטים יכול להעביר אנשים על דעתם, אף אחד לא תיאר שהאגו חשוב לאנשים עד כדי כך ושהם מוכנים לנהל מלחמת גוג ומגוג".

בהמשך סירב ליברמן "להכריע" בקרב הגרסאות בין ראש הממשלה דאז אולמרט לשר הביטחון דאז ברק, "לא אכנס לשום ויכוח, היה מבצע מבריק והקרדיט מגיע לראש הממשלה, לכל זרועות הביטחון גם לצבא גם למוסד וגם לאנשים שביצעו את הפעולה – שם נמצא הקרדיט. צריך להגיד מה שמגיע לראש הממשלה אז, לקבל החלטה כל כך מורכבת אחרי מלחמת לבנון השנייה זה היה לא פשוט. אני חבר הקבינט היחידי ששרד מאז בקבינט, מה שחשוב זה עצם ההחלטה", טען ליברמן שהצטרף לקבינט לאחר מלחמת לבנון השנייה.

"אתה לא רואה מה נפסל בימים האחרונים, אילו ידיעות שנפסלו", הסביר שר הביטחון. "רק בזכות הצנזורה שמרנו על הסודות הכמוסים ביותר. הם עושים עבודה סיזיפית יוצאת מן הכלל, אם אני לוקח את כל השנים – זה דבר בלתי נסבל שפגע קשה בביטחון המדינה עם פרטים הכי אינטימיים".

בתשובה לשאלה האם הפרסומים וקרבות הקרדיטים הובילו לנזק ביטחוני, ענה ליברמן "חד וחלק נגרם נזק לביטחון המדינה, דיברתי עם כמה פרשנים ביטחוניים וכולם בדעה שנחצו קווים אדומים".