רוני אלשיך
רוני אלשיךצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך שוחח עם עורך העיתון "מקור ראשון" חגי סגל על ההמלצות נגד ראש הממשלה נתניהו, עדי המדינה, והאיומים על חייו.

על מיקי גנור, שהפך לעד המדינה בפרשת הצוללות, אמר "הוא סיפק את הסחורה, ואפילו בצורה טובה מאוד. אני חושב שהוא נתן את כל מה שהתחייב לתת, ועוד. לא תמיד אפילו הבן-אדם עצמו יודע מה הוא מסוגל לתת. בכל מקרה, ראש הממשלה לא חשוד בתיק הזה".

באשר לחקירת פרשת 4000 שאל סגל אם הגיוני בעיניו שמישהו ישלם שוחד בהיקף של מיליארד שקלים רק כדי לזכות בכמה ידיעות טובות על אשתו. רב-ניצב אלשיך הסביר שמיליארד שקלים הם כסף גדול לאדם פרטי, וכסף קטן למי שיושב על ברזי הקופה הציבורית. הוא גם רמז שעסקת השוחד כללה לא רק ידיעות טובות על רעיית ראש הממשלה, אלא גם ניפוי ידיעות לא טובות.

אלשיך ציין כי הוא מקבל תמיכה רחבה בגבעת שמואל מצד שכניו בעקבות האירועים האחרונים.

"אני מקבל בעיקר אמירות של תמיכה ועידוד, יותר מאשר בעבר. באופן כללי הציבור מאוד מאוד מחזק אותי, לפחות הציבור שאני מתחכך בו רבות, ואני לא מדיר את רגלי משום מקום, וגם מסתובב בין בתי הכנסת בגבעת שמואל; פה שיעור, שם הרצאה או חתונה או שמחה אחרת".

בכל זאת, אפשר לזהות אצלו חוסר נחת מהציפייה שנתלית בו בציונות הדתית לסוכך על ראש הממשלה.

"הגישה שלה מגזרית מדי. היא מצפה מאנשיה להביא תועלות למגזר. יש אזורים בציונות הדתית שזה יותר בולט, ויש אזורים שזה פחות בולט. זו גישה שגויה מפני שהציונות הדתית אמורה לחנך את בוגריה לטפל בכלל ישראל. היא אמורה לדעת ששר ציוני־דתי או פקיד ציוני־דתי בעירייה לא בא לתת מענה למגזר, אלא לכלל ישראל. וגם המפכ"ל, כמובן".