טקס קבלת הפנים
טקס קבלת הפניםצילום: חן גלילי

חברת התעופה ההודית אייר אינדיה השיקה הערב (חמישי) את קו הטיסות הישיר בין תל-אביב לדלהי.

לאור העובדה שהטיסה בקו עוברת בשמי סעודיה, היא תארך כ-7 שעות – זמן הטיסה הישיר הקצר ביותר בין המדינות.

טיסת הבכורה של החברה נחתה בנמל התעופה בן גוריון והתקבלה בטקס חגיגי בהשתתפות שר התחבורה ישראל כץ ושר התיירות יריב לוין, אנשי שגרירות הודו בישראל, בכירי חברת אופן סקיי ואנשי תעופה ותיירות מהארץ ומהודו.

הקו יפעל בתדירות של שלוש טיסות בשבוע בימים ראשון, שלישי וחמישי. כל הטיסות בקו יתבצעו במטוס הבואינג 787 "דרימליינר" החדש והמתקדם של החברה, המכיל 256 המושבים, בתצורה של שתי מחלקות: עסקים ותיירים.

הטיסה הראשונה בקו, AI139, המריאה מדלהי בשעה 18:00 ונחתה בנתב"ג בשעה 21:45 (זמנים מקומיים).

צילום: אייר אינדיה
צילום: אייר אינדיה

הקו נפתח על ידי אייר אינדיה, לאור הפוטנציאל העצום של ישראל לתיירות הדדית בין שתי המדינות, ובהמשך למאמצי שיווק של משרד התיירות, שכוללים פתיחת לשכת תיירות בהודו וקמפיינים ייעודים, שהביאו לעליה מתמדת בכניסות תיירים מהודו לישראל.

סכום המענק החד-פעמי הצפוי להינתן לאייר אינדיה לפיתוח הקו ושיווק התיירות עומד על 750 אלף יורו. מנתוני משרד התיירות עולה כי תייר הודי שוהה בישראל 6.2 לילות בממוצע ומוציא 1,066 דולר בממוצע בביקורו.

בשנת 2016 נפגש בהודו מנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי עם מנכ"ל חברת התעופה והציג בפניו את הפוטנציאל העסקי של פתיחת קו ישיר לישראל. כבר כיום ניתן להצביע על התחלת מימוש הפוטנציאל ובין היתר עליה של 47% בכניסות תיירים מהודו בשנת 2017 בהשוואה לשנת 2015, לצד המציאות בה למעלה מ-50 מיליון הודים בעלי דרכונים.

ממחקר שוק שבוצע על ידי המשרד עולה שההודים, אשר למעלה מ-350 מיליון איש ביניהם גולשים באינטרנט - רואים בישראל "סטארט-אפ ניישן" וכמובילים בקולינריה, יין וסגנון חיים. לאור זאת, ניתן לראות עלייה מתמדת במספר התיירים המגיעים לישראל מהודו בשנים האחרונות.