אולם מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיון
אולם מועצת האו"ם לזכויות אדם. ארכיוןצילום: Mike Segar, רויטרס

זה כבר הופך לעניין שבשגרה. מועצת זכויות האדם של האו"ם מתכנסת וברוב מכריע מעבירה עוד החלטות גינוי כנגד מדינת ישראל.

מועצת זכויות האדם הוקמה בשנת 2006 ומונה 47 נציגים ממדינות שונות, כאשר רק כ-20 מדינות מוכרות בעולם כמדינות דמוקרטיות ושומרות זכויות אדם (כמובן עד גבול מסוים) כשרובן ככולן אירופאיות. על הביקורת הזו, הגיבה המועצה בעת הקמתה כי "חברות הנבחרות למועצה חייבות לקיים את הסטנדרטים הגבוהים ביותר בקידום ובשמירה על זכויות אדם".

ניתן לומר כי מועצה זו הינה הדובדבן שבקצפת בארגון חדל האישים שלא הצדיק מעולם את הקמתו. כזכור הארגון הוקם בשנת 1945 במטרה למנוע הישנות מקרי רצח-עם כפי שאירע לעם היהודי, אך עם זאת במשך למעלה מ-70 שנות פעילות לא הצליח למנוע ולו מקרה רצח-עם אחד. עשרות מיליוני חפים מפשע נרצחו ברחבי העולם, בין השאר ברואנדה של שנות ה-90, במזרח טימור ובקמבודיה של שנות ה-70, רצח ילידים בגואטמלה בשנות ה-80 ועוד מקרים רבים נוספים. גם כיבושי מדינות נעלמו מעיניו של האומות המאוחדות כמו כיבוש טיבט על ידי סין, כיבוש צפונה של קפריסין על ידי טורקיה או כיבוש חצי האי קרים על ידי רוסיה.

לא יהיה זה מן האבסורד לומר שהארגון מונע מלחצים פוליטיים וכלכליים וכאשר מובאת למועצת זכויות האדם של האו"ם החלטת גינוי נגד ישראל, סביר להניח שכל ששת המדינות-החברות המנוהלות על פי השריעה המוסלמית וכ-10 מדינות נוספות בעלות אוריינטציה מוסלמית – תתמוכנה בהחלטה נגד מדינת ישראל – בין אם תהיה זו הבניה ביו"ש או ההתחממות הגלובלית.

שיא האבסורד היה בשנת 2010, עת זכה הנציג הלובי לכהן כראש המועצה. האם היה זה בשל מאבקו הבלתי נלאה של מועמר קדאפי ומשטרו לשמירת זכויות האדם בלוב ובעולם? או שמא היותה לוב אחת מספקיות הנפט הראשיות למערב וכן הכוחניות שלה בעצירת גלי הפליטים לאירופה.

רצח העם שמתרחש בסוריה וגבה כבר את חייהם של למעלה מחצי מיליון הרוגים ומיליוני פליטים שמציפים את המערב "זכה" ל-2 החלטות גינוי מטעם המועצה. זאת לעומת 5 החלטות נגד מדינת ישראל על הבניה בשטחים.

טאהיר חוסיין אנדראבי, הנציג הפקיסטני במועצה טען כי "ההתנחלויות הישראליות בשטחים הפלשתינים הכבושים כולל מזרח ירושלים ובגולן הסורי אינן חוקיות ומהוות מכשול לשלום ולפיתוח כלכלי וחברתי". נציג המדינה שמאיימת על שלום העולם בשל הנשק האטומי שברשותה, האחראית הבלעדית לגירושם של כ-4 מיליוני הינדים להודו תוך כדי רציחתם של כחצי מליון איש תולה את הכיבוש הישראלי ברמת הגולן למכשול העיקרי של סוריה להתפתח כלכלית וחברתית, השליטה הישראלית בשטחים מונעת מתושביה המוסלמים של יהודה ושומרון להפוך לסינגפור של המזרח התיכון. כפי שאכן קרה בדרום לבנון ורצועת עזה. נראה שכבר היינו בסרט הזה.

שגרירת ארצות הברית באו"ם, ניקי היילי, כבר רמזה על כוונה אמריקנית לפרוש מהמועצה לחוסר זכויות האדם, ואכן, טוב תעשנה מדינות דמוקרטיות נוספות, גם במידה ומתנגדות למדיניות הישראלית, שתפרושנה מהמועצה הזו, שאינה פועלת כלל לשמירת זכויות אדם, אלא לאינטרסים פוליטיים וכלכליים קרים. ככל שמדינות מעין אלה, ינטשו את המועצה, כך תתגלה ערוותה ברבים – ועדיף מוקדם ככל האפשר.