ממליץ לטייל. נתניהו
ממליץ לטייל. נתניהוצילום: אלכס קולומויסקי

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בפתח ישיבת הממשלה לטיסת "אייר אינדיה" בקו ישיר מהודו לתל אביב, מעל שמי סעודיה.

"אנחנו מציינים היום שני אירועים שאין לי ספק שבפרספקטיבת הזמן יירשמו כהיסטוריה. הראשון הוא ציון העובדה שחברת התעופה ההודית 'אייר אינדיה' טסה בטיסה ישירה לישראל לפני ימים אחדים, בקו ישיר מהודו לתל אביב. המשמעות ברורה לכולם. יש לזה משמעות תיירותית, כלכלית, טכנולוגית, מדינית, משמעויות ראשונות במעלה", ציין נתניהו.

לדבריו, "הכלכלה הישראלית תתפתח בשתי דרכים – או במוצרים חדשים או בשווקים חדשים. מה שאנחנו עשינו כאן זו פריצת דרך לשווקים חדשים ענקיים וזה שינוי גדול מאוד. המטרה שאני מקווה שנסמן אותה היא שהטיסה הבאה או הטיסות הבאות יכללו גם טיסות ישירות מתל אביב למומביי בחמש שעות, פחות מתל אביב ללונדון. המשמעות היא כבירה".

נתניהו הודה לבכירים הנוגעים בדבר, "אני מבקש להודות, קודם כל, לאנשים שמלווים אותי כמה שנים בעשייה הזאת, בראש ובראשונה ליצחק מולכו ואחריו יריב לוין, לאלי גרונר וכמובן לישראל כץ ולרת"א. אלה דברים שהבשילו במהלך הזמן והם יוצרים פוטנציאל עצום למדינת ישראל. אני חושב שהמשמעויות ארוכות הטווח של זה יתבררו בהמשך, אבל כרגע אני לא חושב שאנחנו צריכים להרבות בדיבור מעבר למה שאמרתי כאן, על מנת לאפשר את אותן התפתחויות".

"אני מבקש גם להודות למאיר בן שבת, בעזרה ל'אייר-אינדיה', גם קודמך בתפקיד עזר לנו ומגיע להם. זו פעולה ארוכה, רובה בחשיכה, ועדיף שהיא תישאר כרגע כך, אבל אני מודה לך מאיר על הדבר החשוב הזה שעשית", הוסיף.

בהמשך ציין נתניהו את תכנית הבריאות הדיגיטלית, "הדבר השני שאנחנו עושים שהוא בעל משמעות היסטורית - השקעה של קרוב למיליארד שקל בבריאות דיגיטלית. אנחנו מפתחים את תעשיות המחר. למעשה אלה תעשיות ההווה. הן מבוססות על שילוב של שלושה דברים – בסיסי נתונים גדולים מאוד, אינטליגנציה מלאכותית וקישוריות. השילוב של הדברים האלה מייצר תעשיות חדשות. דוגמה, תעשיית הסייבר. היא מבוססת בדיוק על זה. אנחנו מובילים בעולם בתעשיית הסייבר, הגנת הסייבר, זה מבוססת על שלושת העקרונות האלה. דבר שני, פיתחנו כאן בשנים האחרונות תעשייה שנייה, תעשיית רכב אוטונומי שמבוססת על אותם דברים. אנחנו כבר בין המובילים בעולם גם בתחום הזה, כביכול מכלום".

נתניהו הבהיר, "התפתחות של תעשיות כאלה היא לא תמיד החלטה ממשלתית. תעשיית הרכב התפתחה מאליה, פשוט לא הפרענו לה. לא הפרענו לה על ידי רגולציה עודפת, לא הפרענו לה על ידי מסים גבוהים, אז היא התפתחה מאליה מהיתרון הזה של BIG DATA, קישוריות ואינטליגנציה מלאכותית. זה קורה מעצמו. הסייבר לא קורה מעצמו, הוא מחייב הזנה, השקעה בלתי פוסקת שלנו, ביחידות התקשוב והמודיעין שלנו, לכן זה תלוי השקעה ממשלתית. בבריאות זה לא קורה מעצמו, זה מחייב השקעה שלנו, להציב את החזון הזה ולכוון בצורה בריאה - ואנחנו עושים את זה".

"אני מצפה מכם להביא לי עוד נקודות כאלה, לראות איפה הפעולה שלנו מייצרת את היתרון היחסי הכביר הזה. בארוחת ערב עם נשיא סין, שי ג'ינפינג, הראינו לו את כרטיס הבריאות, הוא אמר: אני גם רוצה אחד כזה. אמרתי לו: אחד כזה זה לא מספיק, אתה צריך 1.3 מיליארד כאלה, או פחות. והוא מאוד נלהב מהדבר הזה. למעשה, כל המדינות ואלפי חברות כרגע מתחרות על הדבר שאנחנו מחליטים להשקיע בו היום", הוסיף.

לקראת סיום התייחס ראש הממשלה לאישור "חוק טיילור פורס" בארה"ב, "החוק הזה נקרא על שמו של סטודנט אמריקני שנרצח ביפו, טיילור פורס, משפחה מופלאה. הוא נועד לשלול מהרשות הפלסטינית את מאות מיליוני הדולרים שהם משקיעים בעידוד הטרור ובטיפוח משפחות הטרור והמרצחים עצמם. אני חושב שזה איתות רב עוצמה של ארצות הברית שמשנה את הכללים. היא לא מוכנה לקבל את אמיתות העבר, או הייתי אומר את שקרי העבר, ולחיות איתם. היא פשוט חושפת שקר אחר שקר ונעמדת על אמת אחר אמת. אני מברך את הקונגרס האמריקני ואת הנשיא טראמפ על ההחלטות הללו, אני בטוח שאני עושה זאת בשם כל שרי ממשלת ישראל".

"זו הזדמנות לאחל לכל אזרחי ישראל ולעם ישראל באשר הוא, חג פסח כשר ושמח. אני חוזר על המלצתי הטובה: טיילו בארץ היפהפייה שלנו ואכלו הרבה חרוסת. חג שמח", חתם נתניהו.