מאשים. יוגב
מאשים. יוגבצילום: הלל מאיר/TPS

כמה פלסטינים חיים כיום ביהודה, שומרון וחבל עזה? על השאלה הלכאורה פשוטה הזו ניטשת מחלוקת ארוכת שנים בין מומחים שונים.

הבוקר (שני) הגיע לדיון בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת סגן מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אשר הציג לח"כים את הנתון הפלסטיני ולפיו ביו"ש ועזה גרים חמישה מיליון פלסטינים.

יו''ר הוועדה, ח''כ אבי דיכטר, דרש ממשרד הביטחון לקבל את הנתונים במסמך רשמי. "אני לא זוכר שהפלסטינים הציגו מספר כזה. מדובר בנתון חדש לגמרי, משמעותי ומפתיע מאוד. אם הוא מדויק הוא מפתיע ומדאיג. אם הוא לא מדויק אנחנו כמובן רוצים לדעת מה הנתון המדויק'', אמר דיכטר.

בתגובה לדברים תקף ח"כ יוגב את הצגת הנתונים בדרך זו, "הדיווח של סגן מתאם הפעולות בשטחים, על חמישה מיליון פלשתינים בין הים התיכון לירדן, למצער אינו מדוייק. לצערי, מתפ"ש לא מילא את אחריותו לספור ולדעת כמה פלשתינים יש ביו"ש או לפחות בשטחי סי שבאחריותו והוא מסתמך על דיווחי הרשות הפלשתינית בלבד".

יוגב האשים בדבריו כי הרשות הפלשתינית "משקרת וסופרת גם את 317 אלף תושבי מזרח ירושלים. הרש"פ אינה מדווחת על נפטרים וכך הוגש לוועדת החוץ והביטחון מסמך לפיו בעשור האחרון נולדו ביו"ש פי עשר ערבים ממה שנפטרו. בשנת 2016 דווח על כ 80 אלף יילודים ועל כ- 8000 נפטרים, תוחלת חיים שאינה קיימת בשום מקום בעולם".

לדברי ח"כ יוגב, "בעוד שני פרמטרים, הוגשו נתונים מעוררי סימני שאלה, פער של קרוב ל 20% בין רישום יילודים לנכנסים לכיתה א' וכן נתונים לא מדוייקים על הגירה פלשתינית שלילית מדי שנה בשנה. אני קורא לשר הביטחון שיטיל על מתאם הפעולות בשטחים למלא את חובתו ולהביא מספרים מדויקים במרשם אוכלוסין שמי של הפלשתינים ביו"ש ולא לאפשר מציאות שאינה מדויקת בתחום דמוגרפי כה חשוב".