נטספארק: גם על המחשב וגם על הואטסאפ

תקופת החופשה היא תקופה טובה עבור הורים להבחין ברמת העיסוק של ילדיהם במכשירים הסלולאריים ובמחשב.

צביקה אילן, סמנכ"ל חברת 'נטספארק' מציין בשיחה עם ערוץ 7 "אנחנו רואים עכשיו את הילדים נמצאים כל הזמן בסמארטפון כי ביומיום הם בבית ספר ועם חברים. זו הזדמנות לקיים שיחה עם הילדים לגבי כמה מתעסקים בסמארטפון, באיזה שעות ובאילו תכנים". לדבריו לאור ובעקבות השיחות הללו זמן זה של חופשה הוא הזמן המתאים להתקנת הגנה על מכשירי הסמארטפון ודומיהם.

תכנה מיוחדת וחדשה אותה מציג אילן היא תוכנת סינון גם למחשבים עצמם. לדבריו , לאחר שבמשך שנים לא היתה לנטספרק תכנת סינון במחשבים, לפני כחודשיים השיקו אנשי החברה גרסה מיטבית של תכנה המאפשרת סינון איכותי ואפקטיבי על כל מחשב ביתי.

הסינון במחשב מתבצע בדומה לסינון הקיים כבר שנים למכשירי הסמארטפון. בכך, הוא מסביר, אנו מספקים להורים אפשרות להתקין סינון על אחד ממחשבי הבית, המחשב בו משתמשים הילדים וכיוצא בזה, ולהכפיף אותו לתוכנת הסינון.

בין החידושים שמציעה כעת החברה ניתן למצוא גם תוכנת סינון לתכני ווטסאפ. לדברי אילן פיתוח התוכנה הזו היה משימה מורכבת ולא פשוטה שכן מדובר בטכנולוגיה מוצפנת המאפשרת העברת מידע שלא תמיד נרצה שיעבר לילדים.

אנשי 'נטספארק' עשו שימוש בתכנת הבינה המלאכותית על מנת להגיע לתוכן הוויזואלי והטקסטואלי וכאשר מזוהה תוכן פוגעני מאוד הוא נחסם. אילן מדגיש בדבריו: "אנחנו לא צוברים שום מידע מהמידע הזה, אנחנו לא מצוטטים לשיחות, אנחנו לא מסתכלים עליהן. רק המכונות שלנו יודעות אם משהו נחסם. אם יש טענה כלשהי לחסימת יתר יש אפשרות להורה לשחרר דברים שחסמנו אותם".

אילן מציין כי המודעות לצורך והחובה להתקין תוכנות סינון הולכת וגוברת, ואם כאשר הוא עצמו השתלב בחברה תהה בינו לבין עצמו אם הציבור ירצה את מערכות הסינון כי הדבר מצריך השקעה לא טריוויאלית ללוות את השימוש במחשב, לקבוע את רמת הסינון וכו', הרי שכיום הוא רואה כיצד לא רק בארץ אלא גם בחו"ל נושא בקרת ההורים והסינון, חינוך דיגיטאלי כלשונו, הוא דבר נצרך מאוד.