השר אלי כהן
השר אלי כהןצילום: Miriam Alster/Flash90

על פי נתוני ה-OECD, מחירי המזון בישראל ירדו ב-5% מאוקטובר 2015 עד דצמבר 2017. זאת לעומת עליה במחירי המזון בממוצע במדינות ה-OECD.

נתוני ה-OECD מוכיחים את ההצלחה ביישום מדיניות הממשלה למאבק ביוקר המחיה שכן מחירי המזון בישראל גבוהים בממוצע בכ-19% בממוצע ל-OECD.

הנתונים מקבלים משנה תוקף שכן השכר הריאלי בישראל עלה בשנתיים האחרונות בלמעלה מ-3% בשנה.

במהלך השנתיים האחרונות ננקטו ע"י משרדי האוצר והכלכלה מגוון רחב של צעדים שנועדו להקל ברגולציה במטרה להוזיל את יוקר המחיה ולפתוח את השווקים לתחרות.

בין הצעדים שננקטו: רפורמת הקורנפלקס (הקלות ביבוא מקביל של מזון), פתיחת מכון התקנים לתחרות, הגדלת מכסות ליבוא בשר ומוצרי גבינה לישראל, הורדת המע"מ ב-1%, הורדת מס החברות ב-3.5%, הורדת מכסים על מוצרי צריכה ומזון שאינם מיוצרים בישראל.

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, אמר כי "משרד הכלכלה והתעשייה פועל בנחישות להפחתת רגולציה, לשבירת מונופולים בכלל ולמול היבואנים הבלעדיים בפרט במטרה להפחית את יוקר המחיה.

''לא הגעתי להיות שר הכלכלה והתעשייה רק בשביל לפתוח מפעלים חדשים אלא גם לקדם מהלכים שיאפשרו לציבור בישראל לרכוש במחיר הוגן ולהתפרנס בכבוד. אנו פועלים מצד אחד ליצירת מקורות תעסוקה איכותיים ולשמור השפל ברמת האבטלה ומן הצד השני מקדמים מהלכים נחושים להורדת יוקר המחיה", הוסיף כהן.