מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: הלל מאיר/TPS

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), חבר ועדת החוץ והביטחון, הגיב הבוקר (שלישי) על חשיפת דו"ח מבקר מערכת הביטחון ממנו עולה בין היתר כי מערכות לחימה בחיל השריון אינן מוטמעות וקיים מחסור בכוח אדם במפקדות.

"יש לי הרבה מה לומר לגבי הדו"ח של מבקר מערכת הביטחון, על פערים קשים במוכנות חיל השיריון למערכה", אמר יוגב.

הוא השמיע ביקורת על מפלגת יש עתיד וח"כ עופר שלח, ''מי שפגע בתקציב הביטחון וביכולת מערכת הביטחון להגן על קיומנו, היתה מפלגת יש עתיד, בשנים בהן היתה בממשלה ובאוצר והובילה את הקיצוץ החד בתקציב הביטחון, קיצור השרות וקיצוץ תקני המשרתים.

''ח"כ עופר שלח המשתלח בממשלה, יכול להאשים את עצמו", הוסיף יוגב, ''מאז כינונה של ממשלה זו, עלה תקציב הביטחון ומוכנות צה"ל משתפרת ועדיין יש עוד הרבה מה לתקן. מה שעולה בדו"ח ידוע לוועדה, גם מדו"ח קשה של נציב קבילות חיילים.

''חובתנו, וכבר פניתי בנושא הבוקר ליו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר, שיכנס את הועדה בראשותו ונדון בדו"ח ובדרכים להתמודד עם ממצאיו. זו אחריותנו לביטחון ישראל", הדגיש ח"כ יוגב.

ח"כ האלוף במיל' איל בן ראובן מהמחנה הציוני הגיב גם הוא על חשיפת דו"ח מבקר מערכת הביטחון בנוגע למוכנות זרוע היבשה למלחמה.

"הדו"ח חמור", קבע. ''הוא משקף תמונה ארוכת שנים בה היבשה הייתה בתחתית סולם העדיפות של צה"ל. הרמטכ"ל הנוכחי שינה תמונה זו ומבצע שינויים משמעותיים, ארגוניים ומבצעיים''.

לדברי ח"כ בן ראובן, ''תיקון התמונה הקשה הוא תהליך ארוך שדורש זמן ומשאבים. תקציב הביטחון לשנת 2019 אושר ללא הערכת מצב ועבודת מטה של צה"ל. השאלה האם תקציב זה מאפשר את תיקון הליקויים בזמן קצר והאם הוא מתאים לצרכים המבצעיים? על כך יש לי השגות ויש מקום לדאגה".