רס"ן איתן דנא פיקאר - אות מצטיין הרמטכ"ל

טקס מצטייני הרמטכ"ל החגיגי והמסורתי נערך אמש (שני) בבסיס פלמחים בסימן חגיגות ה-70 למדינת ישראל.

במעמד המרגש העניק הרמטכ"ל תעודת הצטיינות לקצין ההגנה המרחבית של החטיבה המרחבית יהודה, רס"ן איתן דנא פיקאר, על שירותו המסור וארוך השנים למען ביטחון ישראל וביטחונם של המתיישבים ביהודה ושומרון בפרט.

רס"ן דנא פיקאר משרת בתפקידו הנוכחי זו השנה הרביעית, ואחראי על תחום ביטחון הישובים בגזרה, אמון על הקשר עם ההתיישבות ואחראי להפעלתן של כיתות הכוננות וגופי הביטחון האזרחיים השונים הפועלים במרחב.

דנא פיקאר נשוי לענבל, אב לשישה ילדים ותושב היישוב עתניאל השוכן בגזרה בה הוא משרת. דנא פיקאר התגייס בשנת 2002 ושירת כלוחם ביחידה המובחרת של מודיעין לסימון מטרות, המשיך את שירותו בלוט"ר והשתחרר כעבור שלוש שנים. בשנת 2008, במסגרת פרויקט "אבטחת איזרוח"- ייעוד מבצעי להגנה על האזרחים ביהודה ושומרון, הוצע לו לחזור לצה"ל.

דנא פיקאר הבטיח לאישתו שהוא חוזר לשירות צבאי של שנה בלבד, אך מאז עברו כבר עשר שנות שירות מלאות לטובת המדינה, "והיד עוד נטויה".

רק בגיל 29 יצא דנא פיקאר לקורס הקצינים, לאחר שמילא מספר תפקידי קצונה. במהלך קורס הקצינים נולדה לאיתן ולרעייתו בתם הרביעית.

דנא פיקאר מילא במהלך הקריירה הצבאית שלו תפקידים רבים בתחום ההגנה המרחבית באזור יו"ש, ולקח חלק בחוד החנית של אירועים מבצעים משמעותיים בגזרה כמו מבצע "שובו אחים". בימי השגרה הוא מתחזק מערכת יחסים אישית וקרובה כנציג צה"ל והחטמ"ר עם התושבים בגזרה, ודואג להיות אוזן קשבת וזרוע מייצגת בכל אירוע שמתרחש.