גילה גמליאל
גילה גמליאלצילום: עדי גפן/TPS

בהובלת המשרד לשוויון חברתי, ובשיתוף משרד החינוך והחברה למתנ"סים, יוקם בקרוב מרכז יזמות וחדשנות ביישוב אלקנה שבשומרון, תחת הכותרת "חממה טכנולוגית אלקנה".

המרכז באלקנה הוא אחד משישה מרכזי יזמות וחדשנות שמקים המשרד לשוויון ברחבי הארץ, ותכליתו לשמש חממה לכל מי שמעוניין ליזום, לתכנן, ליצור ולממש רעיונות בעזרת אמצעים טכנולוגיים חדשניים ולהשתלב בעולם הטכנולוגי של המחר תוך פיתוח תחושת מחויבות, משמעת ושייכות.

במרכז תוקם חוות מחשבים חדשנית לפיתוח תוכנה, ויהיו בו גם ציוד ארדואינו לאלקטרוניקה, פילטור לחיתוך, מדפסות תלת מימד, מכונת חיתוך בלייזר, ציוד רובוטיקה ועוד. למרכז שלוש מטרות מרכזיות - תעסוקתית, חינוכית ויצירת מנהיגות חברתית קהילתית ומענה לנוער טכנולוגי.

השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל אמרה כי ״בעידן הדיגיטלי יש שתי ברירות - לצעוד קדימה או להישאר מאחור, ומדינת ישראל בוחרת שוב ושוב לצעוד קדימה ולהוביל, זה מתאפשר רק כשהחברה כולה חלק מהמהפכה הדיגיטלית. החזון האסטרטגי של המטה הלאומי לישראל דיגיטלית שבמשרד לשוויון חברתי היא לבסס את מעמדה של ישראל כמעצמה דיגיטלית, אך בה בעת לא להשאיר אף אחד מאחור.

״מרכזי החדשנות, כגון זה שיוקם באלקנה, משקפים את החזון הזה – לטפח עוד ועוד חדשנות ולאפשר לכולם להיות חלק מתהליך הדיגיטציה", הוסיפה גמליאל.

ראש מועצת אלקנה אסף מינצר אמר כי ''מרכז היזמות והחדשנות הנו מקום משמעותי בו כל אחד יכול ליזום, לתכנן, ליצור ולממש רעיונות בעזרת אמצעים טכנולוגיים חדשניים ולהשתלב בעולם הטכנולוגי של המחר תוך פיתוח תחושת מחויבות, משמעת ושייכות''.

אסף מינצר
אסף מינצרצילום: עדו בן פורת