הפסיכולוג פרופ' ג'ורדן פיטרסון, הכוכב האינטלקטואלי הבוהק ביותר כיום בשמי השמרנות העולמית, הסביר בראיון ברשת "פוקס ניוז" מדוע השמאל שונא אותו כל כך, ולמה קשה יותר לתקוף את השמאל מאשר את הימין.

"מה לדעתך אמרת, שקומם ועיצבן כל כך את השמאל?" שאל אותו המגיש, טאקר קרלסון.

"הצבעתי בבירור על הסיבה שבגללה הם טועים מבחינת העובדות ו'אחוזי דיבוק' מבחינה אידיאולוגית, בייחוד בנושאים כמו מגדר", ענה פיטרסון. "השמאל הקיצוני מתעקש שמגדר הוא הבנייה חברתית, וזה פשוט לא נכון. הנתונים המדעיים ברורים לחלוטין. אף מדען הגיוני לא חולק על כך. ולכן יוצא להם קצף מהפה, כי אני מחורר את הרעיונות היקרים לליבם".

"הם אוהבים לחשוב שאנשים ניתנים לעיצוב באופן מלא, כי זה אומר שאפשר ליצור אנשים מחדש, בצלם האידיאולוגי שלהם. אז, הם לא שמחים כשמעלים את העניינים הללו", הוסיף פיטרסון.

אמונות טפלות במקום מדע

פיטרסון אמר שהשקפותיו לגבי מגדר ומין כלל אינן יוצאות דופן בקרב אנשי המחקר. "כל מי שחוקר את נושא האישיות ושהוא מדען טוב, יודע היטב שאת ההבדלים בין האישיות של גברים ונשים, יש לייחס לגורמים ביולוגים", הסביר. "זה לא משהו ששנוי במחלוקת. האנשים היחידים שמתווכחים על כך הם אידיאולוגים מגדריים. הם כבר הפסידו את הקרב המדעי, אז הם לקחו את זה לחזית החקיקה, לכפות את ההשקפות שלהם".

קרלסון ביקש לדעת איך קרה שאנשים שהשקפותיהם אינן מבוססות על מדע, אלא על רגשות ואמונות טפלות, השתלטו על השיח הציבורי. פיטרסון השיב שיותר קל להדביק דימוי מסוכן לדעות ימניות מאשר לדעות שמאלניות. לדוגמה, אמר, כאשר אדם מדבר על 'עליונות גזעית', קל יותר לשים אותו ב'קופסה' מסויימת.

"אבל זה לא כל כך קל לשים 'קופסה' סביב אנשים שהופכים לקיצוניים מידי בשמאל. אז קשה לאנשים שנוטים שמאלה, ושאכפת להם משוויון ודברים בסגנון זה, להתנער מאלו שבבירור הלכו רחוק מידי שמאלה".

פיטרסון אמר כי הסכנה בהשקפות השמאל נובעת מהניסיון לכפות על החברה "שוויון בתוצאות" ולא להסתפק בשוויון בהזדמנויות.

הכותב הוא אב לשניים ויו"ר תנועת המשפחה.