נחמה ריבלין עם החיילים
נחמה ריבלין עם החייליםצילום: דוברות בית הנשיא

רעיית נשיא המדינה נחמה ריבלין נפגשה היום (רביעי) עם חיילים בודדים ב"בית קובי" שבגבעתיים להרמת כוסית חגיגית.

עמותת "בית קובי" הוקמה לזכרו של סמ"ר קובי איכלבום ז"ל שנפל בשנת 2002 בפעילות מבצעית בנצרים. לאחר נפילתו הוקמה העמותה כחלק מהצוואה הבלתי כתובה שהשאיר אחריו, ונהג לחזור עליה בפני משפחתו: ״זו לא חוכמה לצאת חייל טוב מבית כמו שלי, החוכמה היא לקחת מישהו שקשה לו ולהרים אותו״.

"אני שמחה להיות כאן ומאוד נרגשת", אמרה נחמה ריבלין ללוחמים שפגשה, "המקום מקסים ומאוד ביתי. שמעתי על קובי ועל המשפט שהנחה אותו וברוחו הבית הזה הוקם ובאתי לאחל לכם חג שמח".

ריבלין ביקשה לשמוע מהחיילים על עצמם ולספר מה הביא אותם ל"בית קובי". רעיית הנשיא סיפרה שכאמא ללוחם בגדוד שקד של גבעתי וקצינת חינוך בגבעתי, יש לה מקום מיוחד בלב לחטיבה והיא נרגשת להיות איתם ולהרים כוסית לקראת הפסח.

דוד, קצין בגבעתי, סיפר שעלה מצ'ילה, ואמר "מצאתי פה בית. זה לא סתם בית זו משפחה שמעניקה מלא ערכים. הערכים של קובי נמצאים בכל המקום. למדתי מקובי והבית המון לחיים". ריבלין אמרה לדוד "אני גאה בך על המקום שהגעת אליו בכוחות עצמך".

בין החיילים שמתגוררים במקום פגשה ריבלין את זאב יהודה שמשפחתו מבני ברק והוא לא בקשר עימה. זאב סיפר על הקושי שחווה ותחושת הבית שקיבל ב"בית קובי". "כולנו כאן משפחה אחת קטנה ותומכת", סיפרו החיילים.

אביבה איכלבום, אמו של קובי ז"ל, סיפרה של"בית קובי" יש כבר 40 בוגרים שמקבלים ליווי גם אחרי השחרור מצה''ל.

"אנחנו רוצים לתת להם כוח, אנחנו לא מרחמים עליהם", אמרה איכלבום, "אנחנו פה לתת להם מה שהם רוצים ומתי שהם רוצים, בלי רחמים. אני גאה בכל אחד ואחד מהם שמסיים מסלול של לוחם, כי זה כל כך קשה בלי עורף משפחתי תומך כמו שאנחנו היינו עבור ילדינו. גם את נחמה כאמא ללוחם בגבעתי יודעת כמה זה קשה''.

בסיום ביקשה ריבלין מהחיילים שישמרו על עצמם ואמרה: "אני מברכת אתכם ואת כל חיילי צה"ל בחג שמח, בזכותכם נוכל כולנו לשבת לשולחן הסדר".