פסטיבל 'עמק המלך'
פסטיבל 'עמק המלך'צילום: קובי הראתי

את פני הבאים יקדם מאהל אירוח בסגנון קדום, סדנאות יצירה לילדים ורכיבה על גמלים. יהיו גם סיורים מודרכים לאורך ערוץ הקדרון והצצה ל'יד אבשלום', קבר זכריה וקבר בני חזיר. אפשר גם לקפוץ לנקבת השילוח בתשלום סמלי. רכישת כרטיסים דרך מרכז מידע הר הזיתים.

***

כדי שהחג יהיה עוד יותר שמח, צאו לבקר ב'ויהי צחוק', תערוכת הומור יהודי מסביב לעולם, שנפתחה היום (חמישי) בבית התפוצות. התערוכה מציגה את הדרך שעשה ההומור היהודי משורשיו העממיים ועד ימינו בעזרת קטעים ארכיוניים וקליפים. בתערוכה גם תחנות אינטראקטיביות שבהן אפשר להוסיף בדיחות למאגר. אוצרים: אסף גלאי ומיכל הומינר.

***

לא משנה איפה תהיו בחול המועד הארוך והמבורך הזה, כמעט בכל פינה בארץ ימתין לכם טיול של פורום מרכזי סיור ותודעה 'אשכולות'. 24 סיורים מודרכים בדרגות קושי שונות, מקשת שברמת הגולן ועד עברונה שבערבה הדרומית, דרך תל אביב ומזכרת בתיה, גוש עציון ובאר שבע. הסיורים בחינם, ההרשמה נחוצה. eshkolot.org.

***

אחד מבתי החולים היחידים בעולם לחיות בר נמצא בספארי ברמת גן. בית החולים הזה מטפל מדי שנה בכ‑4,000 חיות בר שנפגעו בטבע. השבוע עלתה בחינוכית 23 הסדרה 'להציל את חיות הבר'. הסדרה מלווה את האזרחים שמביאים את החיות לטיפול, את המטפלים ואת החיות עצמן, אשר מחלימות וחוזרות לטבע. א'‑ה', 16:45 ו‑19:15, וגם באתר.