שקד ובוסקילה
שקד ובוסקילהצילום: סרגיי סטרודובצב

שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) השתתפה בכנס תמיכה במועמד אורי בוסקילה לרשות העיר בת ים ודיברה נגד היוזמה לאיחוד בת ים עם תל אביב-יפו.

"בת ים היא סמל לדו קיום בין דתיים לחילונים", אמרה שקד. ״כתושבת תל אביב צריך לשמור על האופי הייחודי של בת ים, לא לעיר תל אביב בת ים אלא לעיר בת ים! אורי הוא האדם המתאים ביותר לחזק את העיר בת ים ולהצעיד אותה קדימה ולשמור על עצמאותה".

בהמשך דבריה התייחסה השרה שקד למצב הקיים בעיר, ״יש בעיות אבל זו אחת הערים עם הפוטנציאל הכי גדול במדינה, ובתקופה האחרונה היא נמצאת בפריחה ושגשוג, בתיירות, מלונות, פתיחת עסקים, יש אופק כלכלי גדול לעיר ואפשר להוביל יחד עם אורי תנופת פיתוח לעיר.

״גם בתחום החינוך, שר החינוך פועל רבות ועושה עבודה אדירה, צמצום מספר התלמידים בכיתות, פתיחת בתי ספר חדשים, שיפור ציונים במקצועות הליבה. אנחנו רואים בה כעיר מרכזית שכדאי להשקיע בה.״.

במהלך הערב נשא אורי בוסקילה את נאומו ובפתיחת דבריו סיפר על ילדותו בעיר ואהבתו הגדולה אליה, גם היום, כשליח ציבור הפועל במשך שנים לפתח ולהעצים את בת ים.

י״חברות וחברים, לא אני עושה לכם טובה - כשאני מסייע לציבור ולפניות שאני מקבל מדי יום מעשרות אנשים ברחבי העיר. אתם עושים לי טובה. אתם נותנים לי את הזכות להיות שליח ציבור, אתם מזכים אותי בהזדמנות לפעול למענכם. תודה לכם".

בוסקילה הודה לשקד על תמיכתה. ״איילת ואני מכירים לא מעט שנים. איילת, את אישה יקרה, אמיצה, נחושה וחכמה. את מביאה תוצאות. הנוכחות שלך כאן מעידה כאלף עדים: יש לנו שותפים יקרים וחשובים סביב שולחן הממשלה שלא יתנו לבת ים לשקוע".

בנאומו, בוסקילה הדגיש את הכוונות הסמויות שעומדות מאחוריי האיחוד העיר בת ים עם תל אביב והסכנה העיקרית המרחפת מעל העיר במידה הרעיון יצא אל הפועל: "המסתננים שכבר הציפו את המדינה, יגלשו מדרום תל אביב אל תוככי בת ים. זהו איננו איחוד אמיתי - זהו איחוד שיהפוך את בת ים לחצר האחורית של תל אביב.

״חברים, זה לא איחוד. זה ניצול. ניצול שישאיר אותנו עם בעיית המסתננים. בת ים תאבד את עצמאותה, בת ים תהפוך לפרבר חורג של תל אביב. תל אביב תהיה עיר ללא הפסקה - בת ים תהפוך להפסקה אחת גדולה: הפסקה בהתפתחות, הפסקה בצמיחה, הפסקה בבנייה, הפסקה בחזון, ללא עוצמה וללא מנהיגות . הכנס הזה הוא כנס העצמאות של בת ים. לא פחות״.

בסיום דבריו פנה בוסקילה אל קהל התושבים שנכחו באולם ואמר כי "תושבי בת ים הם תמהיל של מבוגרים וצעירים, עולים וותיקים, ממרוקו, מברית המועצות, מאתיופיה ומרומניה. בת ים היא כור ההיתוך של מדינת ישראל.

״אין קהילה יהודית בעולם שהיא לא חלק מהמשפחה המקסימה הזו שנקראת בת ים. נוליך את בת ים לעצמאות ונשחרר אותה מגזרת האיחוד. עברנו את פרעה - נתגבר גם על האיחוד. אנחנו ערב חג הפסח, עם ישראל יצא ממצרים והביא לעולם את בשורת החירות משעבוד והעצמאות", הבטיח.