הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: אלירן אהרון

אנחנו חוגגים את יציאת מצרים וכל אחד מאיתנו חייב לראות את עצמו כאילו הוא נגאל בעצמו. כי באמת גם אנחנו נגאלנו משעבוד לחרות, מאבל ליום טוב, וזה קרה לנו בדור שאנחנו חיים.

לכל אחד יש את הסיפור של המשפחה שלו, איך נגאלנו, ולא רק אלה שהיו באוושויץ אלא גם מי שבא מארה"ב או מארצות הרווחה ובוודאי מי שהגיע מרוסיה, תימן, מרוקו וסוריה, הוא צריך להודות ולהלל שהיום הוא יושב בירושלים, בתל אביב, בבית אל או קרית ארבע. אנחנו חיים בדור שליל הסדר הוא הכי רלוונטי שיש, הכי מתבקש שיש.

בני ישראל שרו את שירת הים למרות שחיכתה להם דרך של ארבעים שנה, הם הודו לה' על כל התקדמות ועל כל צעד ולא היו בעצבות למרות הקשיים.

גם לנו אולי יש בעיות עם השבת אבל עם ישראל בתהליך של תשובה. לפי הלמ"ס יש היום 300 אלף בעלי תשובה בישראל. יש גם עלייה בילודה בישראל שהשיגה את הילודה של הערבים, יש גם ירידה קבועה של ערבים מישראל ועלייה קבועה של יהודים לישראל.

״עם ישראל מתחזק ועולה כל הזמן. אנחנו רואים גם במישור הכלכלי איך אותן עוצמות נפש שהיו פעם לערבים עוברים אלינו. העוצמה שהיתה פעם לערבים מתרסקת ועם ישראל עולה ועולה בעוצמה".

בערוצי התקשורת החילונים מדגישים כל הזמן את השלילי ויש כאלה שמדברים על כך שהמילקי בגרמניה זול יותר. זו דרכם, זו לא דרכנו אנחנו רוצים להודות על כל הטוב שיש לנו ולראות את הצמיחה הגדולה לקראת הגאולה.