מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: הלל מאיר/TPS

חבר ועדת חוץ וביטחון ורמ"ט אוגדת עזה לשעבר, אל"מ (מיל') חבר הכנסת מוטי יוגב, התייחס הבוקר (חמישי) לצעדת ההמונים המתוכננת מחר בגבול הרצועה.

"צעדת המוני אדם לעבר הגדר מרצועת עזה היא אכן בעיה ביטחונית מורכבת, הן מצד זה שהיא תמיד יכולה להכיל בתוכה ובחסותה גם פיגועי טרור, הן מצד זה שהעימות בין חיילים נושאי נשק לאזרחים, נשים וילדים, בעייתי ומורכב מסיבות שונות", מציין יוגב.

אולם לדבריו, "יחד עם זאת, מדינת ישראל, מערכת הביטחון וצה"ל אחראים לביטחונם של אזרחי ישראל ולשמירת ריבונותה של המדינה וידענו להתמודד עם בעיות ביטחוניות מורכבות. אין לי ספק שמערכת הביטחון, צה"ל ומשטרת ישראל, ידעו להתמודד גם עם צעדת המונים לעבר הגדר".

יוגב קורא למערכת הביטחון לא להסתפק בהתמודדות עם ההמונים, "צריך לזכור, המוני אדם אלה מורעבים על ידי החמאס ומוסתים על ידו וכנראה גם מאולצים לצעוד לעבר הגדר על ידי ראשי ארגוני הטרור. צריך להיות ברור לראשי ארגוני הטרור ולמארגני הצעדות, שמדינת ישראל תדע להשיג אותם ולפגוע בהם, גם אם יישארו מאחור".

לדבריו, "שורה תחתונה, אין לי ספק שצה"ל יערך וידע להתמודד ובמידת הצורך, במידה ותישקף סכנת חיים לאזרחים או חיילים, ידע צה"ל ויקבל גיבוי להשתמש כברירת מחדל, גם בפתיחה באש. מדינת ישראל היא המדינה היחידה בעולם שמאוימת מרצועת עזה והיחידה שדואגת לתושביה מבחינה הומניטרית, איש בעולם לא ילמדנו מוסר. צה"ל ידע וידע להגן על קיומנו ועל ביטחון יישובי עוטף עזה, גם במצבים מורכבים".