לא שש לבחירות. ח"כ ליצמן
לא שש לבחירות. ח"כ ליצמןצילום: פלאש 90

סגן שר הבריאות ח"כ ליצמן הבהיר הבוקר (חמישי) כי אם הכנסת לא תסיים את חקיקת חוק הגיוס במושב הקיץ הקרוב - אזרחי ישראל ילכו לקלפיות.

"עמדתי היא לפחות, שללא חקיקת החוק להסדרת מעמד בני הישיבות עד סיום מושב הקיץ – נלך לבחירות", אמר ליצמן בראיון חג שהעניק לביטאון חסידות בעלזא 'המחנה החרדי'.

ליצמן הסביר כי הוא מודע לתהליכי החקיקה הארוכים אך הוא מקווה שהעמדות השונות בפוליטיקה יתכנסו בסופו של יום לקראת החלטה מוסכמת אחת.

"מיד לאחר פתיחת מושב הקיץ של הכנסת יחלו להתקיים דיונים בוועדה המיוחדת במשרד הביטחון ובמהלכם הצבא יציג את ההצעות שלו. אנחנו נקשיב ונראה האם נוכל 'לחיות' עמן. איני יודע האם החוק העתידי יהיה חסין בג"ץ. בסופו של דבר, כל החלטה שתתקבל תהיה מתואמת עם ההחלטה העתידית של מועצת גדולי התורה. מי שצריך לדאוג להסדרת הנושא הזה הוא הליכוד", אמר ליצמן.

עמיתו לסיעה ח"כ ישראל אייכלר שהיה שותף לראיון, סיפר "שר בכיר בליכוד אמר לי במהלך השבועיים האחרונים: 'אתם עושים טעות שאתם מתעסקים בזה. אתם צריכים לומר לבג"ץ: אתם לא רוצים חוק? אין בעיה. שלא יהיה חוק. שהצבא ישבור את הראש מול בג"ץ. אף בחור ישיבה לא ילך לצבא. נקודה. זה לא יקרה בין אם נהיה בקואליציה או באופוזיציה".

עם זאת, ליצמן הבהיר כי לציבור החרדי יש מה לחשוש מהליכה לבחירות, על רקע היחלשותה של ש"ס בסקרים. "יש מה לחשוש. לא בגלל חשש מפגיעה בכוחה הפוליטי של יהדות התורה אלא בשל הפגיעה האפשרית בש"ס. אני משוכנע שבסופו של יום הם יתחזקו אבל בכל אופן אני רוצה לתת את הדעת למגמות בכל הסקרים. ש"ס חזקה היא טובה ליהדות, לכולם. אני רוצה לקוות שבסופו של יום נתבדה ונגלה שהסקרים הללו היו ספינים בלבד", אמר.