ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) תצא לאחר הפסח למסע בין מדינות בניסיון לשכנע אותן להעביר את השגרירויות שלהן מתל אביב לירושלים, וללכת בדרכה של ארצות הברית.

"אני מתכוונת אחרי פסח לצאת למסע כדי שעוד מדינות יצטרפו למהלך האמריקאי ושנזכה שעוד דגלים יתנופפו בירושלים", אמרה חוטובלי בשיחה עם ערוץ 7.

לדבריה מדובר בתיקון של עוול היסטורי, ''כל הנציגויות היו עד היום בתל אביב ואין לזה אח ורע. מדינה ריבונית צריכה לבחור את בירתה. אני מקווה שהמאמץ ישא פרי והמושג 'לשנה הבאה בירושלים' יקבל משמעות מעשית ושנראה עוד ועוד דגלים מתנופפים בבירה".

לקראת חג הפסח, חוטובלי מתארת את הישגי החוץ של ישראל, ''זו היתה שנה נפלאה למדינת ישראל ואנחנו יכולים לחגוג את היותנו אור לגויים. ראינו את הביקור של ראש ממשלת הודו ואת הנשיא האמריקאי שמקיים הבטחה היסטורית להעברת השגרירות לירושלים.

''במשך שנים רבות העולם התעסק באובססיביות סביב נושא ההתנחלויות וזה גם הולך ופוחת. הפלסטינים מקבלים פחות את אהדת העולם וישראל זוכה להערכה ואהדה רבה בתחומים רבים כמו ביטחון תזונתי, זיהום אוויר וזיהום מים. ישראל מובילה גם במלחמה בטרור ובכל נושא המדיטקס הרפואי אנחנו מובילים ומשפיעים".

בעקבות רצח ניצולת השואה על ידי מוסלמי בצרפת, סגנית שר החוץ קוראת ליהודי צרפת לעלות ארצה, "לצערי האנטישמיות במגמת עלייה. ראינו את הגינויים לרצח המזעזע של ניצולת השואה בצרפת ובעניין הזה אני חסידה גדולה שאומרת שהמקום הבטוח ביותר ליהודים זה מדינת ישראל וצריך לעודד כמה שיותר יהודים שיעלו ארצה.

''לא בגלל שכאן אין סכנות", מבהירה חוטובלי, ''אלא כי זה המקום שבו המדינה רואה כערך עליון להגן על כל היהודים שבאים לכאן כדי להיות שותפים לסיפור הגדול".