אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: מאיר סלע

לאור תלונות מצד תושבי ירושלים ונוסעים נוספים על הרפורמה החדשה בכרטיסי ה'רב קו' בבירה, יצא יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) יחד עם בכירי משרד התחבורה לסיור במוקדי השירות בעיר לקראת ימי חג הפסח.

בסיור לקחו חלק בכירי משרד התחבורה סמנכ"ל משרד התחבורה גלעד כהן ושלומית עמוס אגף כלכלה תעריפים וכירטוס במשרד החבורה לצד אנשי לשכת ח"כ מקלב והנהלת חברת אגד בירושלים.

הסיור החל בתחנה המרכזית בבירה שם בחנו המבקרים את עמדות ה'רב קו' ולאחר מכן התכנסו לישיבת עבודה מקצועית במשרדי חברת אגד כדי ליעל ולשפר את השירות בימי הפסח בהם ישנה עליה משמעותית בשיעור הנסיעות לירושלים משאר חלקי הארץ.

עם תחילת הסיור הודיעו אנשי משרד התחבורה כי לבקשתו המוקדמת של ח"כ מקלב יוכלו הנוסעים בקרוב להטעין את כרטיסי הרב קו דרך הטלפון ואף לברר את יתרת הסכום בכרטיס - דבר אשר יקל על ציבור הנוסעים וימנע את הצורך בהגעה לנקודות השירות.

מיכאל אוחנה, מנהל שירות הציבור בחברת אגד ומי שאחראי על הפרויקט, הציג בפני יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה את המצב הקיים ואת פריסת עמדות הטענה ברחבי העיר.

בדבריו ציין כי עד כה הונפקו קרוב לחמישים אלף כרטיסים חדשים, לצד קרוב לשלושה וחצי מליוני כרטיסים פעילים בכל הארץ. "מרבית דרישות הציבור בעמדות עוסקות בשחזור כרטיסים ובעמדות ניתן שירות לאלף נוסעים בממוצע ביום", אמר.

אייל כהן, מנהל קשרי לקוחות ומרכזי השירות באגד, הסביר כי החברה מספקת קוראי כרטיסי רב קו חכם יעודי שניתן להשתמש בו בבית וניתן לרכוש אותו בעלות מסובסדת של חמישה שקלים בלבד.

במרכז השירות בתחנה המרכזית פגש ח"כ מקלב במשתמשים שאינם מחזיקים כרטיסי אשראי ונאלצים להגיע למקום בכדי להטעין ידנית את הכרטיס. מקלב עמד על כך כי יש להוסיף מוקדי שירות בהם ניתן להטעין כרטיסים במזומן בכל שכונות העיר.