חברי הכנסת מועלם וגליק בכניסה להר הבית
חברי הכנסת מועלם וגליק בכניסה להר הביתצילום: אלירן אהרון

ראש הממשלה בנימין נתניהו אוסר על חברי הכנסת לעלות להר הבית, מחשש לפגיעה בשלומם ולהסלמת המצב הביטחוני בתקופה הקרובה שצפויה להיות רגישה ונפיצה.

במכתב ששלח ראש המועצה לביטחון לאומי ליו"ר הכנסת ולראשי זרועות הביטחון, נאמר כי ההנחיה ניתנה לאור ''הערכת גורמי המודיעין בדבר התגברות פוטנציאל הנפיצות בזירה הפלסטינית, לאור צבר של אירועים, ימי אזכור ומועד, המתלכד עם מגמות החמרה בבעיות היסוד בשתי גזרותיה של הזירה הפלסטינית''.

הנחייתו של נתניהו תקפה לפחות עד ה-15 ביוני, תום חודש הרמדאן. לקראת סיום תקופה זו תבוצע הערכה מחודשת של האיסור על עליית ח"כים להר הבית.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שיגר מכתב לחברי הכנסת שבו בישר להם על הנחיית ראש הממשלה, ''אבקש להביא לידיעתכם את חוות דעת גורמי הביטחון, על פיה בעקבות המצב הביטחוני הנפיץ יש להגביל את עליית חברי הכנסת להר הבית, לתקופה הקרובה''.

אדלשטיין ביקש מחברי הכנסת לקבל את ההחלטה חרף הקושי שבה, ''מתוקף האחריות לשמירה על ביטחון אזרחי ישראל, על כולנו לגלות איפוק ואורך רוח למרות חוסר הנעימות''.

ח"כ יהודה גליק מהליכוד זעם על הנחיית ראש הממשלה לאסור עליית חברי כנסת להר הבית, אך הפנה אצבע מאשימה לאדלשטיין, "חבל מאד שיו"ר הכנסת במקום להיאבק למען חסינות חברי הכנסת, משתף פעולה עם הודעה פוליטית לא חוקית של ראש הממשלה במסוה של הוראה ביטחונית", אמר גליק.

לדבריו, ''כשיש בעיה ביטחונית על כוחות הביטחון להגן על האזרחים ולא להיכנע לטרוריסטים".

גם בחודש אוקטובר 2015 אסר נתניהו על עליית חברי הכנסת להר הבית. בחודש אוגוסט האחרון הורשו חברי הכנסת שולי מועלם (הבית היהודי) ויהודה גליק (הליכוד) לעלות להר הבית באופן חד פעמי, כחלק מפיילוט שעליו החליט קצין הכנסת.