ריבלין עם הקצינים והחיילים
ריבלין עם הקצינים והחייליםצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר היום (חמישי) ברמת הגולן, ושמע מסגן הרמטכ"ל האלוף אביב כוכבי, וממפקד פיקוד צפון האלוף יואל סטריק על האתגרים העומדים בפני צה"ל בגזרה הצפונית.

הנשיא ביקר במפקדת האוגדה התרשם מעבודתן החשובה של בקריות האיסוף (תצפיתניות) וקיבל סקירה על פעילות הביטחון בגזרה ממפקד אוגדה 210, תת אלוף עמית פישר.

לאחר מכן המשיך הנשיא להרמת כוסית חגיגית באוגדת "עוצבת הבשן" ונפגש עם הכוחות המוצבים שם מגדוד 77 של חיל השריון, גדוד הסיור של חטיבת הצנחנים, חיילי גדוד 603 של ההנדסה, לוחמי גדוד האיסוף עיט וחיילי האוגדה.

"כאשר מסיירים כאן בימי האביב והפריחה, קשה להאמין שבהרים מסביב יושב אויב שחושב בכל רגע איך לפגוע, להפתיע, לשנות את מאזן הכוחות לטובתו", אמר הנשיא ללוחמים, "רק לאחרונה התוודענו כולנו לפעולת צה"ל בכור הגרעיני הסורי. תארו לעצמכם מה עלול היה לקרות כאן מעבר לגבול אילו בידי המשטר הרצחני של אסאד, משטר שהשתמש בגז נגד אזרחיו שלו, היה גם נשק גרעיני".

"הפירוק של המזרח התיכון לרסיסי מדינות, שבטים, אזורים, ונאמנויות, לא הביא אותנו למנוחה ולנחלה להיפך, הוא חידד אצלנו את התודעה שבטחון ישראל הוא בידינו ושאנחנו חייבים תמיד להיות מוכנים", הדגיש הנשיא, "אתם כאן, בקו הראשון, אתם בראש, אתם בלב, אתם בחזית.

"עוצבת הבשן נמצאת היום בחוד החנית של ההגנה על הצפון, אצלכם אין שום אשליה. אתם יודעים שהאביב הפסטורלי הזה יכול להתהפך עלינו כהרף עין, בשנייה אחת. אתם פועלים כיום באחד האזורים הרגישים ביותר במדינת ישראל, ובמזרח התיכון כולו".

הנשיא התייחס בדבריו לחשש מההתבססות האיראנית באזור, "בתא שטח לא גדול מתגוששים ארגונים, ומדינות, ומעצמות ושבטים שכל אחד מהם חותר להגשמת האינטרסים שלו. רק לא מזמן היינו כפסע מהסלמה אזורית לאחר חדירת כלי הטייס האיראני ונפילת מטוס חיל האוויר. החתרנות האיראנית באזור מסכנת את יציבות המזרח התיכון כולו''.

ריבלין הדגיש, ''על העולם לדעת כי ישראל לא תשלים עם התבססות של איראן ושלוחותיה בגבולנו. צה"ל וזרועות הביטחון יפעלו בנחישות כדי לסכל את האיום הזה."

בסיום דבריו ברך הנשיא את הלוחמים וחיילי צה"ל כולם בחג שמח, "בערב שבת נסב לשולחן הסדר. יהודים בכל רחבי העולם ישבו ויחדשו את האמונה שבסופו של דבר החופש ינצח את העריצות. האמונה והתקווה ינצחו את הרוע והשנאה. זה קרה במצרים, וזה יקרה גם כאן. כשנשב לשולחן הסדר אתם תהיו איתנו. גם כשנטייל ברחבי הארץ נדע שזה בזכותכם, בזכות חיילי צה"ל.

''אני רוצה בשמכם להזמין את כל תושבי ישראל להגיע למרחבים הנפלאים של צפון הארץ, לחזק את תושבי הצפון והגולן, להכיר את ההתיישבות ואת ההיסטוריה שלנו. אני רוצה לשלוח ברכת פסח כשר ושמח ובטוח, לכל החיילים והחיילות, מאילת עד הגולן, בכל הפיקודים ובכל המרחבים. חג חירות שמח. היו ברוכים".