מפריעים לעצמנו
מפריעים לעצמנוצילום: ISTOCK

על אף החמרת הקנסות והידוק האכיפה על שימוש בטלפון סלולארי ובאמצעים מסיחי דעת אחרים, נתונים המתפרסמים היום מלמדים כי כשליש מהנהגים בישראל עודם נוהגים כשהמכשיר הסלולארי בידיהם או מבצעים פעילות מפריעה אחרת.

העיתון 'ישראל היום' מדווח הבוקר (ראשון) כי 32 אחוזים מציבור הנהגים נצפו מבצעים פעולה נוספת מלבד נהיגה (אחד מכל שלושה נהגים), כך עולה מתצפית חדשה שביצעו מתנדבי עמותת אור ירוק, חניכי "קבוצות הנוער לכבוד שניאור חשין", חניכי וילדי פר"ח.

במהלך הבדיקה נצפו כעשרת אלפים נהגים ב־143 רשויות ברחבי הארץ. הבדיקה נערכה באזור צמתים כאשר הרכב חוצה את הצומת בנסיעה או נמצא במצב סטטי (רמזור אדום או מתכוון לחצות את הצומת).

לפי הממצאים 12% מהנהגים החזיקו את הטלפון ביד, 9% דיברו בטלפון הסלולרי ללא דיבורית, 8% נצפו אוכלים, מתאפרים, מתגלחים, קוראים עיתון, ספר וכו' ו־3% נצפו מתעסקים עם נוסעים או חפצים במושב האחורי.

העיתון מצטט את תגובתו של ארז קיטה, מנכ"ל עמותת אור ירוק, לנתונים: "כדי לצמצם את התופעה המסוכנת הזו שגובה חיים הגיע הזמן שהמדינה תילחם בנהגים שמזלזלים בחיים של כולנו באמצעות הגברת הנוכחות המשטרתית בכבישים והגברת ההרתעה. נהג שיידע שיש סיכוי שיתפסו אותו לא ימהר כל כך לעסוק בדברים אחרים במהלך הנהיגה".