חלק ממשתתפי ליל הסדר מיוחד
חלק ממשתתפי ליל הסדר מיוחדצילום: קאמל סאטל

מאות משפחות של בני הקהילה האתיופית ביפו, יחד עם יחידים ומשפחות מכל רחבי הארץ, השתתפו בליל סדר ייחודי שנערך עבורם.

רב הקהילה, הרב יהודה סהלה, הנחה את הסדר הגדול. מירי ורן ברוך, הגיעו עם חמשת ילדיהם להשתתף בליל הסדר. "היה פשוט מקסים, אני חייבת לומר שאפו על הארגון שהיה כל כך מוקפד ומתוקתק", מספרת מירי.

היא מוסיפה כי "הדבר המשמעותי ביותר בעיני היה החיבור עם המשפחה שאיתה ישבנו לשולחן הסדר. לצערי באופן טבעי אנחנו לא פוגשים את הקהילה המדהימה הזו ביום יום וזה נתן לנו הזדמנות גדולה לחיבור ולהיכרות שנשארת איתנו".

"ההיענות וכמות המשתתפים הייתה פשוט מרגשת, היו חלקים שבהם הרב סהלה הנחה את קריאת ההגדה וכל הציבור הענק הקשיב, והשירה של כל האולם יחד זו חוויה שהשאירה לכולם הרגשה מדהימה,, סיכמה ברוך.

קרן פיסהה, מתנדבת בפרויקט עולים בהצלחה ובת למשפחה שעלתה מאתיופיה היתה בין האחראים להפעלת הילדים והנוער. "הורגשה מאוד ההשתוקקות והרצון של הצעירים ללמוד ולהיות חלק. חבר׳ה נשארו ממש עד הסוף והתעקשו לקרוא כל קטע וקטע בהגדה".

בלטו, מנשות הקהילה האתיופית ביפו, יצאה גם היא נרגשת מהאירוע. "פעם בשנה כל הקהילה שלנו נפגשת ביחד. אין דבר כזה בארץ. זה גורם לתחושה ממש מיוחדת ונותן המון כח".

הרב יהודה סהלה, רב יהודי אתיופיה בת״א-יפו סיכם. "ההשתתפות ותחושת הביחד של משפחות הקהילה ושל האורחים שבאו לעזור בקיום הסדר נותנת לנו הרבה מאוד כוח. הרגשנו כאיש אחד בלב אחד".

ליל הסדר הגדול ביפו הוא אחת הפעילויות המרכזיות במסגרת פרויקט "עולים בהצלחה" הפועל לכל אורך השנה להעצמה ופיתוח מנהיגות בקהילה. האירוע מאורגן על ידי עמותת "אביב התורה" ו"איש לרעהו".