ניידת משטרת ליד בית כנסת בעיר ברמן, גרמניה
ניידת משטרת ליד בית כנסת בעיר ברמן, גרמניהצילום: רויטרס

מפלגתה של הקנצלרית אנגלה מרקל מבקשת להעביר הצעת חוק שתחייב מנהלי בתי ספר לדווח על כל תקרית אנטישמית בין כותלי בית הספר, במטרה למנוע "השתקה" של אנטישמיות.

על פי ההצעה אותה העלו מחוקקים ממפלגת "האיחוד הנוצרי דמוקרטי" בראשה עומדת הקנצלרית מרקל, בתי ספר ממלכתיים יחוייבו לדווח לרשויות על כל תקרית אנטישמית שתתרחש בין כותלי בית הספר.

לטענת יוזמי החוק, כיום מעדיפים רבים ממנהלי מוסדות החינוך הממלכתיים לסגור את התקרית בין כותלי בית הספר מחשש לפגיעה בשמו הטוב של המוסד החינוכי.

מנהיג סיעת "האיחוד הנוצרי דמוקרטי" בפרלמנט הגרמני, וולקר קאודר, אמר כי ישנו מחסור במידע על תקריות אנטישמיות בבתי הספר בגרמניה. "בכל מדינה פדרלית, בתי הספר צריכים להיות מחוייבים לדווח באופן עקבי על תקריות כאלו למפקחים על בתי הספר. זה חשוב כי אז רשויות החינוך יוכלו ליצור תגובה מיידית לבעיה. כל מקרה של אנטישמיות בבתי ספר חייב להיות מוענש באופן עקבי. בנושא הזה חייבת להיות אפס סובלנות", אמר קאודר.

הצעת החוק מגיעה לאחר שבחודשים האחרונים חלה עלייה משמעותית במספר התקריות האנטישמיות בבתי הספר בגרמניה. בשבוע שעבר סיפר אביה של תלמידה יהודייה כי בתו הוטרדה באופן שיטתי במשך חודשים ארוכים על ידי תלמידים מוסלמים שאף איימו לפגוע בה פיזית.

נשיא המועצה העליונה של יהודי גרמניה, יוסף שוסטר, אמר כי התלמידים המוסלמים מקבלים את החינוך לשנאת יהודים בבתיהם. "זה צריך להיות ברור – שום ילד או נער לא נולד כאנטישמי. הם מקבלים את הרעיונות האלו במקום מסויים", אמר שוסטר.