קובי מידן
קובי מידןצילום: פלאש 90

מפקד תחנת גלי צה''ל החליט להפסיק לשדר תוכניות בהגשת איש התקשורת קובי מידן לאחר שאמר כי הוא ''מתבייש להיות ישראלי'' בעקבות חיסול המחבלים ברצועת עזה ביום שישי האחרון.

מפקד גלי צה''ל שמעון אלקבץ קיבל את ההחלטה לאור פניות רבות שהגיעו ללשכתו ביממות האחרונות.

על פי הדיווח בחדשות 2, מידן הסביר ''כתבתי את הדברים לפני שהתבררה התמונה המלאה ביום שישי'', אולם החלטת מפקד גלי צה''ל נותרה בעינה.

נציין כי מידן אינו עובד קבוע בגלי צה''ל. הוא עובד כפרינלסר ובין היתר עורך ומגיש פינה אחת בתחנה הצבאית בשם "כה אמרו חכמינו".

ח''כ בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) השמיע ביקורת על החלטת מפקד גלי צה''ל למנוע מאיש התקשורת קובי מידן לשדר בתחנה, ''הדברים שקובי מידן כתב דוחים אבל בדמוקרטיה מותר לומר ולכתוב גם דברים דוחים בלי לאבד את מקום העבודה. מימין ומשמאל. זו המשמעות הפשוטה של חופש ביטוי שהוא נשמת אפה של הדמוקרטיה''.

מוקדם יותר היום תקף שר הביטחון אביגדור ליברמן את איש התקשורת הוותיק, ואמר לרדיו 103FM "אני מתבייש שיש לנו שדרן מן הסוג הזה בתחנה הצבאית".

לדברי ליברמן, אם מידן מתבייש להיות ישראלי ''אז כדאי שלבד יסיק את המסקנות ויעזוב את התחנה. אני חושב שזו בושה שזה שדרן בתחנה הצבאית, אבל גם זה חלק מהמציאות שלנו. אני מקווה שמפקד התחנה יעשה מה שמוטל עליו".