קובי מידן
קובי מידןצילום: פלאש 90

ארגון העיתונאים בישראל מותח ביקורת על כוונת מפקד גלי צה''ל שמעון אלקבץ להפסיק את שידוריו של קובי מידן בתחנה הצבאית, לאחר שמידן כתב בפייסבוק כי הוא מתבייש להיות ישראלי.

''פגיעה בעובד בשל דעות שהביע ובפרט מחוץ למקום עבודתו היא פסולה ואינה חוקית. הארגון סבור כי בכל הנוגע לגלי צה"ל ומעמדה המיוחד הרי שעצם הדיון באפשרות של השעיה במקרה כזה מהווה פגיעה קשה בחופש העיתונאי, במעמדו וביכולתו להביע דעותיו באופן עצמאי מבלי לחשוש מציד מכשפות", נמסר מהארגון.

ארגון העיתונאים מבקש גם להזכיר לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, שקרא להשעייתו של מידן, כי היועץ המשפטי לממשלה הבהיר במקרים קודמים כי אין לשר הביטחון סמכות להתערב בתוכן השידורים בגלי צה"ל או בזהות שדריה.

''ראוי כי שר הביטחון ימנע מהתערבות פסולה כזו וראוי כי מפקדי גלי צה״ל יחסמו התערבות כזאת שנוגדת את הוראות היועמ״ש ועקרונות חופש העיתונות", נמסר מהארגון, שפנה הבוקר למפקד גל״צ במטרה למנוע נקיטת צעדים נגד מידן.

נציין כי ארגון העיתונאים לא השמיע ביקורת על גל''צ כאשר הוחלט להשעות את עירית לינור, ולא הביע הזדהות עם אראל סג''ל שטען כי בתחנה מונעים ממנו לעסוק בנושאים שקשורים לצה''ל.