ראש ממשלה חסר אחריות. תמר זנדברג
ראש ממשלה חסר אחריות. תמר זנדברגצילום: אליאור כהן/TPS

סיעת מרצ הודיעה היום (שלישי) כי מיד בתום פגרת הכנסת, תניח על שולחן הכנסת הצעת חוק המבוססת על קווי המתווה של ממשלת ישראל והאו"ם שהוצג אתמול ובוטל הבוקר על ידי נתניהו.

בסיעה טוענים כי במידה שההצעה תעבור, תהיה הממשלה מחויבת לפעול על פי המתווה, על אף ההחלטה של נתניהו לסגת ממנו.

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, הסבירה את המהלך ואמרה, "במקום שבו ראש הממשלה מזגזג ובורח אנחנו נפגין אחריות. אחריות לגורלם של הפליטים שנמצא בסימן שאלה ולגורלם של תושבי דרום תל אביב שזריקת המתווה לפח מפקירה אותם".

לדבריה, "המתווה שהציע נתניהו היה מהדברים הבודדים החיוביים בכהונתו, וגם זה הספיק להחזיק מספר שעות בלבד. נתניהו הוכיח שהוא ראש ממשלה חסר אחריות שמנהל מדיניות על פי טוקבקיסטים, אבל זה הזמן של הכנסת לקחת אחריות. אנחנו קוראים לסיעות האופוזיציה והקואליציה וכל אלה שבירכו על המתווה להצטרף אלינו ולעשות את הדבר הנכון".

ח"כ מיכל רוזין טענה כי המפסידים הגדולים מההתנהלות של נתניהו הזאת הם תושבי דרום תל אביב ומבקשי המקלט, "ממשלת ישראל ממשיכה להתעמר בהם. על נתניהו ומקהלת הימין להתעשת ולפעול לפתרון אמיתי ובר קיימא אחת ולתמיד: קליטת פליטים, פיזור ברחבי הארץ ושיקום דרום תל-אביב"

לדברי ח"כ מוסי רז, "נתניהו הבין שלא ניתן לגרש את מבקשי המקלט לאפריקה. יש לשקם את חלקם בישראל ואת חלקם באירופה. האו"ם מסכים לכך, מבקשי המקלט מסכימים ויש לכך תמיכה ציבורית רחבה אם נתניהו נבהל מהימין, הגיע הזמן שהכנסת תעשה זאת בלעדיו".