קידום ויוטיוב
קידום ויוטיובצילום:pixabay

הקשר עצום הוא עצום עד כדי כך שאי אפשר להתעלם ממנו. נתחיל מעובדה בסיסית ש youtube הוא כלי של גוגל, אז מן הסתפ גוגל תתן לגיטמציה לקידום דרכו, אחת כמה וכמה שהשימוש בו הוא חינמי לכל מעלה סירטון העומד בתקנון של youtube.

צעד בסיסי ראשוני

רבים מאתנו מעלים סירטונים ל youtube במתרה שזה יעזור לנו בקידום אתרים אורגני, אבל כמה מאתנו מכוונים את תוכן הערוץ לשם שלו ובכלל כמה מאתנו משתמשים בתגיות המתאימות כדי שהסירטון יהיה תואם את רמת החיפוש שבא הגולשים מחפשים. ניתן לומר שלא רבים באתנו מקפידים ותוך כדי ההתרגשות והרצון לחשוף סירטון חדש, מתעלמים מהעובד החשוב הזאת אשר היא זאת שמאפשרת לגולשים למצוא את הסירטון יותר בקלות. אז צריך לחשוב על תגיות (מילות מפתח שבהם ישתמשו הגולשים כדי לחפש את הסירטון הרצוי ).

צעד שני מאוד בסיסי

חייב שהתוכן של הסירטון יהיה יצרתי ומושך צומת לב, כדי שיהיו בו כמה שיותר צפיות. סירטון עם הרבה צפיות יכול להוות מקור תנועה משמעותי מאוד לבעל עסק, כל שכן כשמדובר בתחום קידום אתרים לעסקים שרוצים יותר חשיפה, שכן הרבה אנשים יכולים לדרוש מידע נוסף אודות המפרסם ולהיכנס לאתר שלו על מנת ליצור קשר, או שבמקרא היותר טוב, באופן ישיר ליצור עם מפרסם הסירטון קשר כבר מנקודת נצפיה בסירטון, כי המפרסם השאיר שם טלפון להתקשרות.

צעד שלישי ברמת הפירסום

חשוב להבין שגם ב youtube ניתן לטרגט על קהלים בפן הפירסום הממומן אשר יכול להשפיע על רמת החשיפה למותג או לעסק שאותו אנו מפרסמים, כמובן שזה צד לא אורגני, אבל המיתוג יכול להשפיע על ההיכרות עם המותג ואז בעבות כך יהביו חיפושים ותנועה אל האתר של הלקוח / מותג. נקודה מאוד חשובה לזכור היא, שהעלויות ב youtube הם לפי כמות צפיות. ניתן לטרגט על CPM שזה אומר "כמה אני מוכן לשלם עבור 1000 צפיות" ויש מונך ב youtube שהוא CPC שזה, כמה אני מוכן לשלם עבור כל קליק. אולם אין מושג כזה שאם מישהו לא הקליק, לא תחוייב כלל ( זה כן קיים ב גוגל מנועי חיפוש), כאן תחוייב לפי כמות הצפיות.

לסיכום

זיכרו youtube הוא כלי מאוד חזק למפרסמים, ואם אהבתם את המאמר, אשמח שתיכנסו אלי לבלוג לקרוא עוד באתר https://seo-google.co.il/