מיצג מבית "בצלם"
מיצג מבית "בצלם"צילום: רויטרס

מפלגת ישראל ביתנו הגיבה לקמפיין ההמרדה של ארגון השמאל הקיצוני בצלם, הקורא לחיילי צה״ל בגבול עזה לסרב פקודה.

"ארגון השמאל הקיצוני בצלם שובר את כל השיאים. לא מדובר ב'קמפיין' אלא בקמפיין לאי מילוי פקודה והמרדה. לכן, בהתאם לסעיף 136 לחוק העונשין המתייחס לעבירות המרדה, ח״כ עודד פורר פנה ליועמ״ש לממשלה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד הארגון. ארגון השמאל הקיצוני בצלם מתנהל כגיס חמישי ולא בפעם הראשונה. מדובר בשכירי חרב שתמורת כסף מסיתים נגד ישראל".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אבי דיכטר הגיב, "ארגון 'בצלם' יצאו היום בקמפיין שקורא לחיילים לסרב פקודה. אני בז לאלו שמסבירים תמיד רק מה לא לעשות. שיצאו פעם אחת בקמפיין ויאמרו מה לדעתם כן צריך לעשות, וסוף סוף ייחשף פרצופם האמיתי..."

ח״כ רויטל סויד, סגנית יו״ר הכנסת הגיבה "ארגון בצלם ממריד את חיילי צה״ל. אסור לציית לפקודה בלתי חוקית בעליל אך אסור לא פחות לגלות תמימות בלתי נסלחת לניסיון מאורגן ומאוד לא תמים של החמאס לפרוץ את הגבול. בצלם חצו גבולות".

ארגון בצלם הודיע היום (רביעי) כי יתחיל בקמפיין חדש הקורא לחיילי צה"ל המוצבים בגבול רצועת עזה לסרב פקודה ולא לפתוח באש לעבר מפגינים בהפרות הסדר.

"לקראת ההפגנות הצפויות ביום שישי הקרוב, שב ומבהיר (הארגון) כי ירי במפגינים לא חמושים הוא בלתי חוקי וכי פקודות לבצע ירי כזה הן בלתי חוקיות בעליל", נכתב בהודעת הארגון.

הארגון פרסם את הכרזה שתלווה את הקמפיין, הנושאת תמונה מהפרות הסדר ביום שישי האחרון ועליה כתוב: "מצטער המפקד, אני לא יורה".

בחלק התחתון של הכרזה מזהירים בארגון את החיילים שאמנם האחריות על הפקודות הן על דרגים גבוהים יותר - "אך הציות להן הוא עבירה פלילית וחובתך לסרב פקודה".