הזדמנות לחוקק את פסקת ההתגברותערוץ 20

שרת המשפטים איילת שקד אומרת כי בעיית המסתננים פותחת הזדמנות פז לחוקק את פסקת ההתגברות.

בראיון לערוץ 20 אמרה השרה, "אנחנו חושבים שזו הזדמנות לחוקק את פסקת ההתגברות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ולחוקק שוב את החוק למניעת הסתננות בצורה אפקטיבית יותר".

"זו הצעה שלנו, אנחנו רוצים להציע לראשי המפלגות לכנס בשבוע הבא את ועדת השרים לחקיקה, אני עומדת בראשה ואני יכולה לכנס את הוועדה, להעביר את זה ועדת שרים, להעביר בקריאה טרומית ולהתחיל בהליך החקיקה", הוסיפה השרה.

שקד נשאלה כיצד הממשלה מתכוונת לפתור את בעיית המסתננים והשיבה, "בנחישות. יש כמה אופציות וכמה אפשרויות והממשלה, אני מעריכה, תתחיל במקביל ליישם אותן. ראשית, כפי שאמר ראש הממשלה, מתכוונים להמשיך בהוצאה למדינות אפריקאיות נוספות, לא למדינה שפורסמה אבל יש עוד מדינות אחרות, מדינות בטוחות. מדינות שממשלת ישראל בדקה שהן בטוחות ואין שום חשש או סכנה להגיע אליהן כך שמתווה ההוצאה יימשך".

היא הגיבה לפרסומים לפיהם במפלגתה ידוע מראש על ההסכם עם נציבות האו"ם לפליטים. "לא ניהלתי שום מו"מ. את המו"מ ניהל ראש המל"ל, גם לא ידעתי בכלל שנחתם הסכם המתווה. כן ידעתי על קיומו של המו"מ וידעתי על הרעיון. אנשי משרדי נותנים שירות ייעוץ משפטי לממשלה לכל משרדי הממשלה ולכל שר בתחומו וכך הם פעלו אבל זה לא היה חלק מהעבודה מולי".

השרה הוסיפה כי יש לשמור על המצב שמסתננים חדשים אינם מצליחים להגיע לישראל. "צריך לזכור שלא מגיעים לכאן מסתננים חדשים בשנה וחצי האחרונות משלוש סיבות: ראשית, בוודאי הגדר. שנית, בגלל שאין להם מוטיבציה, בגלל החוק היום שלא מאפשר להם לעבוד שנה ושלושה חודשים אין להם מוטיבציה להגיע ובגלל שקשה היום מאד לעבור את סיני. צריך לשמור על המצב הזה שלא תהיה להם מוטיבציה להגיע ולאפשר להעביר אותם למתקני שהייה לתקופות ארוכות יותר".