זנדברג
זנדברגצילום: גילי יערי, פלאש 90

יו"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג במכתב לשרת התרבות, קוראת לבטל את השתתפותו של נשיא הונדורס, חואן אורלנדו הררנדז, בטקס הדלקת המשואות.

במכתב כותבת זנדברג, "בנוסף על כך שנראה כי הדבר נועד לתרץ את השתתפותו בטקס של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מדובר בהחלטה שערורייתית הנותנת לגיטימציה לנשיא ש'נבחר' אך לאחרונה בבחירות החשודות שזויפו, ושאחראי להפרות חמורות של זכויות אדם במדינתו".

במכתב ארוך ומפורט נכתב בין השאר: "בהונדורס פועלת אחת מהמשטרות המושחתות והמסוכנות בעולם לאזרחים... על פי הדיווחים השונים, אנשי המשטרה האזרחית, המשטרה הצבאית והצבא בהונדורס היו מעורבים בשנים האחרונות בהפרות חמורות של זכויות אדם, בהטרדה, בעינויים, באיומים ובהוצאה להורג ללא משפט של עיתונאים, פעילי ופעילות אופוזיציה, לאיכות הסביבה, לחלוקה שוויונית של קרקעות, לזכויות איכרים, לזכויות עובדים, לזכויות אנשים עניים, לזכויות להט"ב, לזכויות האוכלוסייה האפריקאית, ולזכויות האוכלוסייה האינדיאנית. בפרט, המשטרה הצבאית והצבא היו מעורבים בחטיפה ובאונס – הכול תחת חסינות מלאה, לה הם זוכים ממערכת המשפט המושחתת במדינה".

את המכתב נועלת זנדברג וכותבת, "בנסיבות אלה, אני רואה לנכון לפנות אלייך ולבקש כי תבטלו את ההחלטה על השתתפות הנשיא הרננדז בטקס המשואות. המילים 'לתפארת מדינת ישראל' הנאמרות בטקס עם הדלקת כל משואה, ואשר אמורות לפאר ולרומם את הטוב והיפה שבמדינת ישראל, יחווירו אל מול האורח הלא קרוא והנסיבות הקשורות בהזמנתו".