הנסיך מפלסטלינה
הנסיך מפלסטלינהצילום: יוסי צבקר

למעלה מ-60 אלף מבקרים פקדו את פסטיבל ההצגות לילדים הגדול מסוגו בעולם ובהם שפע הצגות המקור, מהצגות מובילות של מיטב תאטראות הילדים בארץ וממופעי רחוב שלוקטו מכל העולם.

במקום הראשון, בקטגוריית ההצגה הטובה ביותר לילדים, זכתה ההצגה "הנסיך מפלסטלינה" בהשראת הספר "יסה, בלוואל צ'י" של הסופר ההולנדי הארם דה יונגה.

"הנסיך מפלסטלינה״ מביאה את סיפורם המדהים של רוג'ר ויסה בני התשע, שני ילדים מעולמות שונים הנפגשים בימי מלחמת העולם השנייה. רוג'ר, ילד הולנדי-נוצרי, גר עם הוריו בצד הבטוח של העיר, בעוד שיסה היהודייה גרה לבדה בגטו ומתחפשת לבן כדי לשרוד. השניים ממציאים עולם דמיוני בו יסה היא נסיך של ממלכה קסומה בשם 'פלסטלינה' ורוג'ר הוא לוחם אמיץ ויד ימינה.

את ההצגה ביים דויד בילנקה על פי מחזה מאת רענן פז והשתתפו בה עומר יצחקי, אורן הגני והנגן אסף רוט.

מנימוקי השופטים בבחירה: "יצירה אמיצה, כנה ולא מתפשרת, המצליחה לשמור על אופטימיות, קלילות ותום בתוך מציאות מורכבת. כל מרכיבי ההצגה עובדים בהרמוניה וחוברים יחד לכדי יצירה אחת שלמה. ההצגה סוחפת את קהל הילדים אל תוך עולם מלא דמיון וקסם בעזרת אלמנטים מקוריים". ההצגה זכתה בפרס כספי של 10,000 ₪ מתנת קרן תרבות חיפה.

כ-150 מחזות הוגשו לוועדה בראשותו של המנהל האמנותי איציק ויינגרטן, מתוכם נבחרו אלו שעובדו להצגות התחרות של הפסטיבל. הזוכים בפרסים השונים נבחרו על ידי ועידת שופטים שכללה את: רועי שגב – במאי ומחזאי, שי פיטובסקי - מחזאי, במאי ומנהל אמנותי של תיאטרון אלעד, יפעת ית"ח-רון - מנהלת אמנותית ודרמטורגית, רובי קסוס – מחזאי, במאי ומוסיקאי וחדוה כהן - מנהלת אגף התרבות וסל תרבות ישובי נתניה.

"מופע פח" ממקסיקו וספרד הוא הזוכה במופע הרחוב הטוב ביותר, תאטרון חפצים מלא דמיון ורוח על שקית אחת אוהבת שחלמה להיות כוכבת. "סקנדל בסל" מהולנד זכה בפרס הראשון לתהלוכת הרחוב הטובה ביותר וציון לשבח ניתן למופע "תזמון זה הכל" מיפן .

השנה השתתפו לראשונה בוועדת השופטים של הצגות תיאטרון הרחוב באוויר הפתוח המנהלים האומנותיים של פסטיבל "Fire de teatre de Titelles de Lleida"מספרד Sergi grimau grageraו Mireia perna soler וזאת כחלק משיתוף פעולה בין הפסטיבלים, שמטרתו לקדם את החשיפה הבינלאומית לאמנים המשתתפים בפסטיבל. אליהם הצטרף יואב מיכאלי מישראל.

פסטיבל חיפה הפך לאורך השנים לחותמת של איכות בתחום תיאטרון הילדים ולאחד האירועים המרגשים והמעשירים עבור הורים וילדים.

ההצגה הפותחת- "בלונה"- יצירת תיאטרון מוזיקלית על פי ספרה של שירה גפן ובשיתוף התזמורת הסימפונית של חיפה, זכתה להצלחה גדולה והציגה מול אולמות מלאים במהלך הפסטיבל .

הפסטיבל הופק על ידי תיאטרון חיפה ובניהולם של מנכל"ית תיאטרון חיפה- ניצה בן צבי, המנהל האומנותי של תיאטרון חיפה- משה נאור, המנהל האומנותי של הפסטיבל- איציק ויינגרטן והמנהלים האמנותיים של תיאטרון הרחוב באוויר הפתוח- ינון צפריר ואבי גיבסון בר-אל מתיאטרון אורתו-דה.