יעתור? חזן
יעתור? חזןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חה"כ אורן חזן (ליכוד) הגיש הבוקר (ראשון) תלונה לוועדת האתיקה כנגד חה"כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת), לאחר שזו קראה במטה האו"ם בניו יורק ל"מיליוני פלסטינים לצעוד לירושלים".

ח"כ חזן תובע מוועדת האתיקה להטיל על זועבי את העונש המקסימלי שיש בסמכותה להטיל מאחר ובקריאתה זו כחברת כנסת היא לא רק פגעה בכבודו של המשכן אלא אף פגעה באופן ממשי בביטחונה של מדינת ישראל, שמשלמת לה את משכורתה, והפרה את חובת הנאמנות שאמורה להיות לה.

בנוסף לכך, חזן טוען כי על ועדת האתיקה להקל בעונש שהוטל עליו בעקבות תקיפתו את חה"כ זועבי וחברי כנסת נוספים מהרשימה המשותפת, זאת לאור דבריה מהם עולה בבירור כי טענותיו ופעולותיו נגדם בגין היותם תומכי טרור הן נכונות ועל כן לא היה מקום להענישו באופן כה חמור.

לדברי חה"כ חזן, "אין זו הפעם הראשונה שאני עותר לוועדת האתיקה על מנת להעניש את המחבלת זועבי - בפעם האחרונה עשיתי זאת לאחר שאמרה במהלך דיון של ועדה בכנסת כי חיילי צה"ל הם רוצחים. בתגובה, ועדת האתיקה פטרה אותה כמעט במתן צל"ש".

עוד הוסיף חה"כ חזן, "זו ועדה שמניעיה עלומים ואינם מידתיים ובמידה והיא לא תטיל על חה"כ זועבי את העונש מקסימלי, בכוונתי לעתור נגדה לבג"צ".