צעדת הטרור
צעדת הטרורצילום: עאבד רחים קעטיב, פלאש 90

עדאלה ומרכז אלמיזאן עתרו היום (ראשון) לבג"ץ, בשם שני פצועים במצב קשה, בדרישה לאפשר להם לצאת מרצועת עזה לרמאללה, לצורך טיפול רפואי דחוף.

הפצועים, יוסף כרנז ומוחמד אלעגו'רי, נפגעו מירי חי במהלך התפרעויות צעדת הטרור בגבול הרצועה ביום שישי לפני כשבוע (יום האדמה) ושניהם תחת סכנה מיידית של קטיעת רגליהם עקב הפגיעות.

טופס ההפניה מבית חולים שיפא בעזה לבית חולים איסתישארי ברמאללה אושר אך בקשות המעבר שהגישו למתאם פעולות הממשלה בשטחים שהוגשו אף הן סורבו בימים האחרונים.

עו"ד סאוסן זהר ממרכז עדאלה כתבה בעתירה כי ללא טיפול רפואי מתאים, רגלי הפצועים ייכרתו, "שני העותרים מאושפזים בבי"ח אלשיפא במצב קריטי במחלקה לטיפול נמרץ וקיימת סבירות גבוהה מאוד שאם המשיבים לא יאשרו את מעברם לטיפול רפואי מיידי, רגליהם ייכרתו. אין שום הצדקה עניינית לדחיית בקשת שני העותרים, שכן הם מרותקים בבית החולים במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ. דחיית הבקשה היא אדישות לכריתת רגלי העותרים".

בעתירת הארגונים הודגש כי לנוכח השליטה הישראלית במעברי הגבול, חלה חובה על ישראל לאפשר את מעבר הפצועים לבית החולים ברמאללה: "לאור שליטתה האפקטיבית של מדינת ישראל ברצועת עזה, ובמיוחד במקרה דנן המתייחס לשליטת ישראל בגבולות, המשיבים מחויבים לקיים את השמירה על הזכות לחיים ולשלמות הגוף גם בהיותן זכויות חוקתיות המעוגנות בחוק יסוד: כבוד האדם וחירותו. סירוב לבקשת העותרים יוביל לפגיעה בזכויות לחיים ולשלמות הגוף והוא מנוגד הן למשפט הבינלאומי ההומניטארי הן למשפט זכויות האדם הבינלאומי והן לעקרונות המשפט החוקתי הישראלי על פי חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו".

לאור האמור לעיל, דרשו העותרים כי בית המשפט יקבע מועד לדיון דחוף בעתירה ויורה להתיר את יציאתם של הפצועים מרצועת עזה לרמאללה לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף.