טיסת LATAM
טיסת LATAMצילום: רויטרס

חברת התעופה הגדולה ביותר בדרום אמריקה, LATAM, אישרה את הידיעות שפורסמו מטעם משרד התיירות הישראלי, לפיהן תתחיל להציע טיסות ישירות לנתב''ג מסנטיאגו, בירת צ'ילה, וסאו פאולו שבברזיל, החל מה-12 בדצמבר.

הטיסות יחברו בין ישראל לבין קהילת היהודים בברזיל, המונה כ-120,000 איש, ותשרת תרמילאים ישראליים, צליינים נוצריים המבקשים לתור בארץ הקודש ואוכלוסיות נוספות.

הטיסה תארך כ-11 שעות. מדובר בקיצור של שבע שעות לפחות בהשוואה לזמני הטיסה הנוכחיים, למי שמבקש לטוס בין ברזיל לישראל. אל על הפסיקה את הטיסות הישירות שלה מדרום אמריקה לישראל לפני מספר שנים, ומאז ניתן להגיע מכאן לשם ולהיפך רק עם עצירות ביניים באירופה או באפריקה.

"המדובר בשירות ייחודי עבור נוסעים בחלק נרחב של דרום אמריקה", אמר יו"ר LATAM ברזיל, ג'רום קדייר. הטיסות יחברו את סנטיאגו, דרך סאו פאולו, לנתב"ג, שלוש פעמים בשבוע. בימים ראשון, שלישי וחמישי תצא טיסה מנתב"ג, תעצור בסאו פאולו ותמשיך לבירת צ'ילה, סנטיאגו. בימים שני, רביעי ושבת הטיסה תמריא מסנטיאגו, תעבור בסאו פאולו ותמשיך לנתב"ג.

משרד התיירות הודיע בשבוע שעבר כי ההסכם נחתם בתום משא ומתן של שנה וחצי וכי LATAM תקבל מהמשרד מענק שיווק בשווי 750 אלף יורו. מחירי כרטיסים בקו החדש יחלו מ-999 דולר.