נתניהו ואדלשטיין
נתניהו ואדלשטייןצילום: הלל מאיר/TPS

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הגיעו היום (ראשון) להבנות לפיהן ראש הממשלה ידליק משואה בטקס הדלקת משואות ביום העצמאות הקרוב.

בבסיס הפשרה ייקבע כי ראש ממשלת ישראל יתכבד בהדלקת משואה מידי עשור, ולא יישא נאום מיוחד. השניים סיכמו כי ההבנה תעוגן במסגרת החלטת ממשלה וכחלק מתקנון ועדת הסמלים והטקסים.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה על הפשרה בין יו"ר הכנסת אדלשטיין לראש הממשלה נתניהו, "אני שמחה שהעניינים האישיים ירדו מסדר היום וההיגיון והממלכתיות ניצחו. הסיכום שהושג על פיו
בטקס המשואות ובאירוע לכבוד 70 שנה לישראל יופיע גם ראש ממשלת ישראל, יישא דברים ואף ישיא משואה - מוסיף כבוד לטקס, למדינה ולחברה", אמרה רגב.

''כפי שהודעתי, בכוונתי לכנס את ועדת השרים לענייני טכסים וסמלים אחרי יום העצמאות, ולדון בהצעות השונות שעלו בתקופה האחרונה. לרבות הצעתו של השר צחי הנגבי על פיה גם יו"ר האופוזיציה ינאם בטקס''.

רגב הוסיפה, ''הוועדה תמליץ על סדרי הטכס והחגיגות לאירועי ה-80, עם זאת אני סבורה שנכון ודמוקרטי יותר שאת ההחלטות הסופיות לגבי אירועי העשור הבא, תקבל הממשלה שתכהן באירועי ה-80".

בלשכת יו״ר הכנסת לא אהבו את דבריה לא רגב, ומסרו ״לצערנו הודעת שרת התרבות אינה משקפת את הסיכום בין רה״מ ויו״ר הכנסת שהושג היום בישיבתם האישית. הסיכום הושג מתוך הערכה הדדית ורצון כן לסיים את המחלוקת סביב חגיגות 70 שנים לישראל.

''ההבנות שהושגו בפגישה הן שרה״מ ישיא משואה בשם ממשלות ישראל ויוסיף מילות ברכה בהדלקת המשואה. כמו כן סוכם לאשר במיידית שנוהל זה ייתקיים בכל שנת עשור למדינה״, נמסר.