משה מוסקל
משה מוסקלצילום: פלאש 90

משה מוסקל, אביו של רפנאל הי"ד שנפל במלחמת לבנון השניה, קורא בשיחה עם ערוץ 7 לנשיא המדינה לדחות את בקשת ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט למחוק את הרישום הפלילי שנזקף לחובתו.

מוסקל, שהקים בזמנו את תנועת אחריות לאומית שהביאה להקמת ועדת וינוגרד ולהתפטרותו של אולמרט מראשות הממשלה לאחר המלחמה, מגדיר כ"חצופה" את בקשתו של אולמרט.

"אין גבול לחוצפה", הוא אומר, "אדם שהורשע וישב בכלא שיתחבא, שישב בבית. הוא לא צריך לצאת למסע להחזרתו לקדמת הבמה הציבורית".

מוסקל מפנה קריאה לנשיא המדינה ריבלין. "אני קורא פה לראובן ריבלין, למרות שהוא חבר שלו עוד מימי בית"ר ירושלים, לעמוד ולומר את דברו כמו שהוא יודע לומר את דברו בהרבה דברים ערכיים".

"הנשיא צריך לומר בצורה חדה וברורה שאין מקום להחזיר כושלים ועבריינים לשירות הציבור, גם אם הם תרמו תרומה כזאת או אחרת לציבוריות הישראלית. העובדה שהם כשלו ופשעו, מורידה אותם מהבמה וטוב יעשה הנשיא אם יאמר את זה בצורה חדה וברורה, שתוציא לאולמרט את האשליות מהמוח".

מוסקל מותח ביקורת חריפה גם על פרסום ספרו החדש של אהוד אולמרט. "על הכישורים שלו לא נתווכח. המציאות הוכיחה שהכישורים שלו היו רעים וגרועים, בזמן שהיה צריך אותם. בספר הוא פונה ישירות אלי, כמי שהיה חבר מרכז ליכוד ורומז כאילו ביבי עשה בנו שימוש. זה פשוט לא נכון".