ישראל אייכלר
ישראל אייכלרצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) התייחס היום (שני) לפסיקת בית הדין לעבודה נגד הקורסים הנפרדים לחרדים שהושקו על ידי נציבות שירות המדינה ואמר כי מדובר בהתנכלות פוגענית.

"כשמגיעות זכויות אדם לחרדים, הכל מתהפך", אמר אייכלר בראיון ל'רדיו קול חי'. "פתאום אין זכויות. כל המושג הזה של זכויות אדם קיים רק כדי להכשיר את התרבות הרעה. יבוא יום וגם את הערוצים החרדים ישתיקו בטענה כזו או אחרת כמו למשל שאין שירת נשים".

לטענתו, כלל לא ברור האם חקיקת פסקת ההתגברות תשקיט את בג"ץ. "גם אם נעביר את פסקת ההתגברות, בג"ץ ימצא נוסחה אחרת לבטל את החוק. יש מספיק מילים בשפה העברית".

בדבריו עקץ אייכלר את הקיצונים בחברה החרדית. "ומה אנחנו עושים במצב הזה? רבים ותוקפים אחד את השני במקום את השלטון. אברכים מתווים השקפה משלהם ואחר כך תוקפים באלימות את הרב מאיר פרוש בהאשמות שווא. המחיר הוא שבינתיים ה'פריץ' ששונא אותנו במידה שווה – שולט בכולנו ללא הבדל".

"כל המושג הזה שצריך תארים למשרה ציבורית, זה לא מחויב על פי החוק. הגשתי בעבר הצעות חוק בנושא. נתניהו אמר לי בכנסת כשהיה שר האוצר שיכיר בלימודים תורניים כתארים אקווילנטיים – ועד היום זה לא קרה. הסיבה פשוטה: הם לא רוצים לתת לחרדים פרנסה. הרי לא מדובר בלימודים הרלוונטיים לצורך אותה משרה מדוברת", ציין אייכלר.

אייכלר התייחס גם לסוגיית מצקת הדיור החרדי ואמר, "כבר עשרים שנה שלא נותנים לחרדים סיוע לדיור. לא רוצים אותנו בשום עיר. על כל קבוצה ניתן לומר שיש בה אנשים לא רצויים. אבל את החרדים צובעים בשחור. לדאבוננו, במקום להתאחד ולהיאבק, אנחנו מפולגים".