סא"ל (מיל.) מייקל וולץ, איש היחידות המיוחדות לשעבר ומועמד רפובליקני לקונגרס בפלורידה, אמר לרשת "פוקס ניוז" השמרנית כי ניתן לפגוע בכוחות הצבא הסורי מבלי לפגוע בכוחות רוסיים המוצבים בסוריה.

מדבריו בראיון עולה כי תקיפה אמריקנית עשויה להתבצע באמצעות טילים שישוגרו מהאוויר, מצוללות ומאוניות קרב.

לדברי המומחה, נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, ניצל את חולשתו של הנשיא הקודם, ברק אובמה, ו"עשה פוזות" בשנים האחרונות – אולם בפועל, אין מה לחשוש ממנו. "לפוטין יש יד מאוד חלשה, אין לו יכולת צבאית גדולה במיוחד והכלכלה שלו חלשה מאוד", הסביר.

המתקפה האמריקנית, כך העריך וולץ, לא תכלול את הכוחות האמריקניים המוצבים באזורים המזרחיים של סוריה, ומעורבים בלחימה נגד כוחות דאע"ש. אמנם קיימת אפשרות שיהיה ניסיון לפגוע באותם כוחות בתגובה לתקיפה אמריקנית, אמר, אך לדבריו "הרוסים לא יעזו לעשות זאת".

הרוסים ניסו לשלוח את שכירי החרב שלהם לאזורים ההם לפני כמה חודשים, סיפר, אך יצאו משם "עם אף שותת דם, לאחר שהרגנו יותר מ-400 שכירי חרב רוסיים".

הגנרל בדימוס ג'ק קיין קרא "שלא להגיב באופן מדוד ומידתי כפי שעשינו בפעם שעברה", כשהוא מכוון לתקיפת הטילים שטראמפ הורה עליה לאחר הפעם הקודמת שאסד השתמש בנשק כימי להרג אזרחים.

בפעם ההיא "רק פגענו בשדה שממנו באו המטוסים והכימיקלים", אמר, אבל "הפעם נחסל את כל התשתית הכוח האווירי של אסד – ששה בסיסים מבצעיים וכל הדברים שתומכים בכוח אווירי מסביב לזה". הוא קרא לשתף בפעולה כמה מבעלות בריתה של ארה"ב.

"פוקס ניוז" נחשבת מקורבת לנשיא, דונלד טראמפ, והיועץ החדש שלו לביטחון לאומי, ג'ון בולטון, שימש שם כפרשן עד למינויו.