הרב דורון פרץ וח"כ שולי מועלם רפאלי
הרב דורון פרץ וח"כ שולי מועלם רפאליצילום: דוד שטיין

לקראת יום העצמאות ה-70 לישראל ייצאו בימים הקרובים 70 מנהיגים מהארץ ל-70 קהילות יהודיות ברחבי העולם, בשליחות תנועת המזרחי העולמי, כדי לחזק את הקשר עם מדינת ישראל ואת הזהות היהודית בקהילות.

הבוקר (שני) אירחה בכנסת יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי את השליחים לכנס משותף. היא גם הפתיעה את הנוכחים ואמרה כי החליטה להצטרף ולהיות המנהיגה ה-71 שתיסע במסגרת המשלחת, לקהילה היהודית בבריסל.

"גם היום, 70 שנה לאחר קום המדינה, עלייה היא דבר חשוב מאוד ויש להעריך את מי שעושה את הצעד הזה. מדינת ישראל והחברה הישראלית חייבים לקחת אחריות על יהדות התפוצות - על מי שבחר לעלות לישראל ועל מי שבחר שלא - בעיקר בגלל ההתבוללות שממדיה בלתי נתפסים. דבר זה מחייב שיתוף פעולה ביתר שאת של כלל הארגונים שאותו מוביל המזרחי העולמי", אמרה מועלם רפאלי.

היא הוסיפה, "עידוד עליה לישראל מחייב גם בשיפור הקליטה שלהם בארץ, למשל באפשרות להשתלב בשוק העבודה. במסגרת ועדת העבודה אני וחברי ח"כ אלי אללוף פועלים לפתור את העובדה שמדינת ישראל לא מכירה בהכשרה המקצועית בתחום הפרא-רפואי של עולים מצרפת".

מנכ"ל תנועת המזרחי העולמי, הרב דורון פרץ, הסביר עד כמה המצב קריטי. "מדינת ישראל לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על העוגן האסטרטגי של יהדות התפוצות. אמנם ישראל היא המרכז היהודי הגדול בעולם, אך יש מיליוני יהודים בעולם והתמיכה בישראל הולכת ופוחתת כאשר לא מחזקים את הקשר הזה. לוותר על רבע מהעם היהודי, 4 מיליון אנשים, יהיה אסון אסטרטגי".

בשבוע הבא תביא תנועת המזרחי העולמי לישראל 150 ראשי קהילות מכל העולם לסיורי היכרות ברחבי הארץ.

המשתתפים יגיעו לכותל המערבי ולמערת המכפלה ואף ישחזרו את טקס הכרזת העצמאות בהיכל העצמאות בתל אביב, יחד עם הרב הראשי לישראל לשעבר הרב ישראל מאיר לאו ורחלי פרנקל, בת גלים שאער ואיריס יפרח.

ברקע לשליחות המיוחדת עומדים הנתונים החמורים לפיהם למעלה מ-4 מיליון יהודים ברחבי העולם מתבוללים ומאבדים את הקשר עם מדינת ישראל. 58% בארצות הברית, 60% בגרמניה, 75% ברוסיה, 40% בצרפת, 35% בקנדה, 40% בברזיל ועוד.

בין המשתתפים ביוזמה יהיו דמויות מוכרות כמו מנכ"ל תנועת המזרחי העולמי הרב דורון פרץ, נשיא מוסדות אור תורה סטון הרב שלמה ריסקין, יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו, האם השכולה מרים פרץ, ח"כ לשעבר דב ליפמן, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית אברהם דובדבני, מנכ"ל נפש בנפש הרב יהושע פאס, הרב יחיאל וסרמן, ודמויות נוספות המוכרות בעולם היהודי בחו"ל כמו הרב ראובן והרבנית שני טרגין ומגישת תוכנית הרדיו איב הארו.