חרדים
חרדיםצילום: דוד כהן, פלאש 90

הפסיקה והסערה: בתגובה להוראת בית הדין האזורי לעבודה לפיה על המדינה לשלב 10 נשים חרדיות בקורס הכשרה לגברים חרדים, הבהיר אמש גורם בכיר בממשלה כי אין בכוונת המדינה ליישם את ההנחיה.

תכנית הצוערים שמפעיל משרד העבודה והרווחה ומתנהלת בהפרדה בין גברים לנשים, הוקמה כדי לשלב חרדים בשירות המדינה. הקורס מתקיים כעת לגברים חרדיים ובעד חודשים אחדים אמור היה להתקיים קורס נפרד לנשים.

אולם בהוראת בית הדין, על המדינה לשלב כבר כעת נשים חרדיות ולא להציב תוכניות נפרדות. במידה והמדינה תסרב לעשות זאת ובתוך 30 יום לא יוקם קורס מעורב עם לפחות 10 נשים חרדיות - הקורס יבוטל.

אמש דווח ב'החדשות' כי על פי הגורם בממשלה, במידה ובית הדין האיזורי יסרב לסגת מהנחייתו, המדינה תפנה לבית הדין הארצי כדי לפעול לביטול ההחלטה.

"זו החלטה מנותקת מהמציאות ולוקה בחוסר הבנה. אף חרדית לא תבוא לקורס מעורב, הפסיקה תעצור שילוב חרדים בשירות המדינה. לא נשלים איתה", צוטט הגורם.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) הוסיף ואמר כי "הפרסום הערב על ידי כתב חברת 'החדשות' יאיר שרקי, כי אם בית הדין יחליט על ביטול הקורס – המדינה תערער לבית הדין הארצי, הינה בשורה של ממש וצעד בכיון הנכון.

"הצביעות בהחלטת בית הדין, חוצה כל גבול אפשרי. מחד, מדברים במילים גבוהות על שילוב חרדים בשוק עבודה. מאידך, לא באמת נותנים לעשות זאת, מבלי לפגוע בהשקפת עולמם ואורח חייהם.

לדבריו, "החלטה זו מצטרפת להתנגדות העזה והלא ברורה של המל"ג להצעת החוק שהגשתי שתאפשר למוסדות להשכלה גבוהה חרדים ללמד בתחומם תואר שני בהפרדה. דבר שלא פוגע באורח החיים של איש.

"הגיע הזמן שהנהגת המדינה תחליט האם באמת רוצים לשלב את המגזר החרדי על כל המשתמע בכך או רק להפריח סיסמאות ריקות מתוכן".