גלן רייס ג'וניור עובר את מכבי ת"א בדרך לגביע
גלן רייס ג'וניור עובר את מכבי ת"א בדרך לגביעצילום: עודד קרני, באדיבות איגוד הכדורסל

"עבירת משמעת חמורה", כך הגדירו לפני זמן קצר בהפועל חולון את העימות הנדיר שהתקיים הערב (שני) במהלך משחק ההפסד להפועל גלבוע/גליל.

האירוע החל במהלך הרבע השלישי במשחק שהתקיים באולמם הביתי של החולונים, היכל הטוטו שבחולון, מול גלבוע/גליל. עימות שהתפתח בין שניים משחקני חולון המובילים העונה, גיא פניני וגלן רייס ג'וניור, נגמר בחבטה גדולה של האמריקאי בפניו של פניני הוותיק בתוך חדר ההלבשה.

הישראלי הוותיק, שהגיע לחולון בקיץ האחרון לאחר 8 שנים במכבי ת"א, נזקק לטיפול רפואי ופונה לבית החולים, וראשי חולון ההמומים החליטו במיידי על שחרורו של הכוכב האמריקאי חם המזג.

כזכור, מיד לאחר האירוע שהתרחש על הפרקט במהלך הרבע השלישי במשחק הערב, במהלכו אף סימן הפרוורד האמריקאי תנועה של אקדח לעברו של פניני, העניש מאמן חולון דן שמיר את ג'וניור הידוע כבעל מזג רע אך יכולות אדירות על הפרקט, כשהוריד אותו לספסל ולא העניק לו עוד דקת משחק אחת, על אף שהיה זקוק לו בכדי לנצח.

מיד בתום ההפסד, ג'וניור המשיך את ההתפרצות שלו לעבר חברו לקבוצה פניני, כשחבט בפניו בתוך חדר ההלבשה ובתום ישיבת בזק החליטו בחולון על שחרורו המיידי של שחקנם הטוב ביותר העונה, שאחראי כמעט בלעדי לזכייתם בגביע המדינה שבכדורסל רק לפני חודשיים ועל רצף עשרת הניצחונות בכל המסגרות שהגיעו לקיצם עם ההפסד הערב לגלבוע/גליל בתוצאה 94:89.

הפורוורד האמריקאי בן ה-27, בנו של שחקן העבר גלן רייס היה השחקן המצטיין של הליגה עד כה, כשזה חתם בחולון באוקטובר האחרון ושינה לסגולים את העונה מהקצה אל הקצה. ג'וניור שהיה אחראי על זכיית חולון בגביע המדינה לפני חודשיים ורצף 10 ניצחונות בכל המסגרות, העמיד ממוצעים אדירים של 24.3 נקודות, 8.2 כדורים חוזרים ו-4.9 אסיסטים ב-18 משחקים.

בלעדיו העונה של חולון תראה אחרת לגמרי כשזו מקבלת הערב שתי מכות רציניות - הפסד שעלול להביא לאיבוד המקום הראשון בטבלת הליגה ושחרור הכוכב הגדול של הקבוצה, רגע לפני הישורת האחרונה של העונה.

מהפועל חולון נמסר: "בעקבות עבירת משמעת חמורה הוחלט הערב לשחרר באופן מיידי את גלן רייס מהקבוצה. לאחר משחק הערב היכה רייס בחדר ההלבשה את גיא פניני שנלקח לטיפול רפואי".