כדורגל
כדורגלiStock

האם ספורטאים ישראלים לא יוכלו להתחרות בתחרויות השונות ברחבי העולם? אם להתייחס ברצינות להחלטת שירות הביטחון הכללי נראה שהתשובה לכך היא חיובית.

בשל חוב כספי ומחלוקות בין משרדי הממשלה השונים לשירות הביטחון הכללי, החליטו בשירות להקפיא את אבטחתם של ספורטאים בחו"ל, דבר שלא יאפשר לאלה להתחרות בתחרויות רבות ברחבי העולם המתקיימות לכל אורך השנה.

ראשי איגודי הספורט השונים זעמו על החלטת השב"כ ופנו למשרד התרבות והספורט כדי שיתערב בהחלטה. משרד התרבות והספורט הוא המשרד שמתקצב את פעילות המאבטחים שמלווים את משלחות הספורטאים, לאחר קבלת התקציבים ממשרד האוצר.

על פי לוח התחרויות הקרובות, עד לקיץ אמורות לצאת כ-40 משלחות שונות לחו”ל, שיציאת כולן הוקפאה עד להחלטה חדשה בשל סירוב השב"כ לאבטח את הספורטאים הרבים. בין הנבחרות שיציאתן לחו"ל הוקפאה נמצאות נבחרות הכדורגל של ישראל, נבחרות הכדורסל וענפים אולימפיים רבים.

במשרד התרבות והספורט תקפו בחריפות את החלטת השב"כ, כשהגדירו את מעשיהם כ"הפיכת הנבחרות לבנות ערובה".

"משרד התרבות והספורט מצר על התנהלות השב"כ שהחליט להפוך את נבחרות ישראל השונות כבנות ערובה בניסיון לפתור את סוגיית תקציב אבטחת המשלחות. משרד הספורט העביר את כל התקציב שמיועד לנושא האבטחה מתקציבו. התשלומים הנוספים שדורש השב"כ, מקורם בדרישות האבטחה הנוספות של השב"כ שלא תוקצבו על ידי האוצר", נמסר על ידי המשרד שהוסיפו ואמרו כי האוצר הביע נכונות להתמודד עם הפערים.

"אנו מצפים מהשב"כ לתת את השירות ולאפשר לאוצר לפתור את המחלוקת הקיימת ולסגת בו מהחלטתו לא לאבטח את הנבחרות על מנת שיציאת הנבחרות לתחרויות הבינ"ל המיועדות לא תפגע", אמרו במשרד התרבות.

משירות הביטחון הכללי נמסר בתגובה, ״בהתאם להחלטות הממשלה בעניין אבטחת המשלחות הממלכתיות בחו״ל, האחריות להסדרת והעמדת התקציב הדרוש למימון פעילות זו הינה של משרד התרבות והספורט.

לצערנו, על אף מספר פניות והתראות שהועברו החל מאוגוסט 2017 בעניין להנהלת משרד התרבות והספורט, הנושא טרם הוסדר. בכלל זה חובות בגין שנת העבודה הקודמת. ככל שהנהלת משרד התרבות והספורט תעמיד את התקציב הנדרש לביצוע הפעילות, נפעל למימושה״.