אייזנקוט
אייזנקוטצילום: קובי ריכטר/TPS

מפקדי צה"ל, חייליו ועובדיו,

היום, כ"ז בניסן התשע"ח, אנו עומדים לקולה של הצפירה הנוקבת המהדהדת בנו כצעקתם של ששת מיליוני היהודים, אשר נרצחו בידי הצורר הנאצי.

שישה מיליון יהודים אשר הופשטו מזהותם כבני אנוש, עונו, הושפלו, הוכו ללא רחם ונרצחו באכזריות – רק כי היו בני דת משה וישראל. אנו נושאים באחריות, ומצווים לזכור את זעקות האימה שפרצו את גדרות התיל ואת חומת המחנה, נושאים באחריות לספר את סיפורי הזוועות הבלתי נתפסים ולהחיות את זכרם של כל אחד ואחת מבני עמנו. ממרחק הזמן ובשעה שאנו חיים במדינה יהודית עצמאית ובטוחה, אנו נושאים באחריות להשמיע את קולם.

אנו, מפקדי צה"ל וחייליו, נושאים באחריות לזכור את ניצולי השואה אשר חלמו לעלות ארצה ולהקים מדינה. מקום שיוכלו לקרוא לו "בית" - ושבהפיכת חלומם למציאות תרמו לעיצובה של מדינתנו כבית לאומי משגשג ופורח. לזכור את ניצולי השואה, לוחמי העבר: את בני הנצר האחרון אשר בלב כבול געגוע לאהובים שאינם – קמו מן האפר, הקימו בשארית הכוחות את מדינת ישראל ונפלו במלחמה על קיומה.

אנו נושאים באחריות להוקיר את ניצולי השואה, שבתעצומות נפשם בחרו בחיים – חיים של עשייה, תרומה ויצירה; בחרו לבנות את ארצנו ולפתחה;בחרו לספר את סיפורם ולהטביע את חותמם בשדה ההנצחה והזיכרון. ניצחונם הפרטי הוא ניצחונו של העם כולו.

ניצול השואה לייב רוכמן, כתב: "כעת יש לי נכדה. חשבתי שכבר לא אראה את אחותי ואת אימי ואת אחי. בפניהם של ילדיי ונכדתי אני חוזר ורואה אותם בביתי בירושלים – מסתובבים וחיים לנגד עיניי". גאוות התקומה המתוארת בדבריו משתקפת בפנינו יום יום: אנו רואים אותה ברחובותיה ההומים של מדינת ישראל, בנופיה המוריקים באביב, ומעל לכול בנחישותכם, דור חיילי ההווה ומפקדיו – המבטיחים כי עם ישראל לעולם לא יעמוד חסר הגנה על המולדת.

מפקדי צבא ההגנה לישראל וחייליו,

בעבורנו, החיילים והמפקדים הנושאים באחריות לביטחון העם, יום זה מקבל משמעות שונה. עלינו לזכור בכל עת כי משימת ההגנה לא תמה; מדינת ישראל תוכל להוסיף ולשגשג רק בזכות חומת מגן מבוצרת ועוצמתית – צבא ההגנה לישראל. צבא עם ממלכתי ומקצועי אשר מבטיח את קיומה של מדינת ישראל כמעוז ביטחונו של העם כולו. מול כל איום, בגבולותינו ובעומק שטח האויב. נוסיף לחזק את מקומו של צה"ל כצבא מוכן ועוצמתי הממלא את ייעודו: מגן על המדינה, מבטיח את קיומה, ואם נדרש לכך – מנצח במלחמה.

יהי זכרם של ששת מיליוני היהודים ברוך.