שוטר מאשים נער בתקיפת שוטריםאלירן אהרון

נער, תושב אחת מגבעות השומרון, עוכב לפני מספר שבועות על ידי שוטר בצומת תפוח, לטענתו תוך עיכוב שווא.

סרטון האירוע, אותו צילם הנער, מחזק לכאורה את גרסתו לאירוע, לפיה העיכוב בוצע ללא כל סיבה ובמהלכו הטיח בו השוטר שורה של האשמות שווא.

בין היתר ציין השוטר באוזני הנער כי הוא חשוד בתקיפת שוטר, הכשלת שוטר וסירוב להזדהות. לאחר מכן הוסיף השוטר וטען כי הוא חושד שהנער תקף שני פלסטינים.

הנער, שלא נשא עליו תעודת זהות, עוכב למשך מספר שעות בתחנת המשטרה באריאל, במהלכן נדרש לטענתו לחתום על מסך בנוגע לעיכוב, אולם הנער סירב. בסופו של דבר לקח אותו השוטר לביתו.

בעקבות האירוע הגיש הנער תלונה למחלקה לחקירות שוטרים בגין עיכוב שווא, ועורך דינו מתכוון להגיש בשמו גם תביעה אזרחית נגד המשטרה ונגד השוטרים המעורבים.

עו"ד נתי רום ממשרד רום ארבוס קדם צור, המייצג את הנער, תוקף את התנהלות המשטרה, "מדובר בהתנכלות שיטתית ולא חוקית של משטרת ישראל נגד נערים שכל חטאם הוא גידול פיאות וחבישת כיפה גדולה. מהסרטון ניתן ללמוד כי השוטר מאיים על הנער וטופל עליו עבירות שלא היו ולא נבראו . צר לנו שבמקום לדאוג להגברת הביטחון של תושבי המדינה בכלל ובפרט ביהודה ושומרון, בחרה משטרת ישראל להקים מפלג שלם שכל מטרתו היא התעללות בנערים אלו בניגוד לחוק, כאשר עיכוב של שעות עבור 'אי-נשיאת תעודת זהות', ללא חשד סביר, היא עדות מובהקת לכך".

לדבריו, "סרטון זה מהווה עדות נדירה למציאות יום יומית שחווים נערים אלו. למרות הביקורת השיפוטית של בתי המשפט השונים על הפעולות הפסולות של משטרת ישראל, ממשיכה המשטרה לפעול בניגוד לחוק. הוגשה תלונה במח"ש ובכוונתנו להגיש תביעה אזרחית נגד המשטרה ואף נגד השוטרים עצמם בגין מעצרי שווא".

ממשטרת ישראל נמסר, "תמוהות בעינינו הטענות כלפי שוטר שביצע את תפקידו כנדרש, למרות שספג איומים מהצעיר שעבר על החוק, ולאחר שהשוטר בעצמו הסיע אותו עד לפתח ביתו. במהלך פעילות שגרתית למניעת פשיעה באזור, עוכב הצעיר לבדיקה שגרתית לאחר שעורר את חשדם של השוטרים. מכיוון שלא נשא על גופו כל אמצעי זיהוי כמחויב על פי חוק לכל אזרח מגיל 16 ומעלה, נלקח לזיהוי מלא בתחנת המשטרה".

"למרות התנהגותו החצופה והאיומים המרומזים שהשמיע כלפי השוטר, לאחר זיהויו המלא הוחלט לשחררו ואף להסיעו עד לפתח ביתו על מנת שיגיע לשם בבטחה. משטרת ישראל תמשיך לפעול לאכיפת החוק ולמניעת פשיעה ביו"ש ובכל מקום אחר", הוסיפו במשטרה.