אחד מאירועי השמאל שהתקיימו בגלריית ברבור בעבר
אחד מאירועי השמאל שהתקיימו בגלריית ברבור בעברצילום: ליאור מזרחי. פלאש 90

עיריית ירושלים הגישה הערב (רביעי) לבית משפט השלום בעיר בקשה להוצאת צו מניעה נגד קיום טקס יום הזיכרון האלטרנטיבי המשותף ליהודים ופלסטינים בגלריית ברבור בעיר.

נזכיר כי בעבר ניסתה העירייה לסגור את הגלריה בשל קיום אירועים פוליטיים מתריסים.

מוקדם יותר הגיבה שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לפניית ראש עיריית ירושלים לביטול התמיכה בטקס זיכרון משותף ליהודים וערבים שעתיד להתקיים בגלריית ברבור בעיר.

"קיבלתי בהפתעה רבה את פנייתך אליי לפעול לביטולו של הארוע המקומם, המכונה 'טקס זיכרון משותף' שאמור להתקיים בגלריית ברבור מחר״, כתבה רגב לברקת.

לאחר שראש העיר ירושלים קרא לרגב לשלול תקציבים מגלריית ברבור, רגב טוענת כי ״הסמכות לכך מצויה דווקא בידיך, כראש העיר האחראי על הנכס, ולא בידי משרדי, שאינו תומך באירוע דנן כלל. להזכירך, החוק אוסר שימוש פוליטי בנכס עירוני ואני דורשת ממך ליישם את הוראותיו".

היא מתחה ביקורת חריפה על ראש העיר. "היה מצופה ממך להפעיל את סמכותך כראש עיר ולדאוג לביטול האירוע במקום לעשות הון פוליטי וכותרות על גבי.

״מדובר באירוע שחותר תחת ערכי המדינה ומטרתו להלל ולשבח מחבלים שפעלו לפגיעה באזרחי מדינת ישראל ועל כן חובתה של עיריית ירושלים לדאוג שטקסים כאלה לא יתקיימו בנכסים הנתמכים מכספי העירייה", כך רגב.