מירי רגב
מירי רגבצילום: מעוז וייסטוך/TPS

שרת התרבות מירי רגב מדברת כל הזמן על הפסקת המימון למוסדות המסיתים נגד ישראל. בפועל? עד היום לא נשללה ולו אגורה שחוקה מאף מוסד תרבות.

לפני שנה אירח תיאטרון יפו אירוע בעד מחבלים שובתי רעב. בין הנואמים היתה אשתו של ואליד דקא, רוצח החייל משה תמם הי"ד. ח"כ לשעבר באסל גטאס סיפר על חשיבות הברחת הטלפונים למחבלים, ונואם נוסף דיבר על חשיבות האסירים במאבק הלאומי.

כל זה במקום שמקבל מליוני שקלים בשנה ממשרד התרבות. זמן קצר לפני האירוע ולאחריו קראה השרה רגב למנוע מימון מהמקום. חודש לאחר מכן התקיים ערב תמיכה במשוררת דארין טרטור שמואשמת בהסתה לטרור. באירוע הוקרן סרט שקורא לפגוע בחיילי צה"ל. גם אז מירי רגב זעמה וקראה להפסיק את המימון למקום. בפועל - שקל לא נשלל מהם.

וכמובן, הם לא היחידים. שוב ושוב זה קורה. מחר (חמישי) זה קורה שוב בגלריית ברבור - גלרייה עירונית בירושלים שמהווה בית חם לשמאל הקיצוני. ראש העיר פועל בכל הכוח לסגור אותה ואף פנה לבית המשפט בעניין, אך למרות פעילויות הזויות ביותר המתבצעות במקום - השרה רגב ממשיכה לממן את הגלריה, ואף הגדילה להם את התקציב השנה בגלל שהעירייה הפסיקה לממן את המקום.

כמובן, צריך להגיד את האמת: מירי רגב אכן רוצה להפסיק לממן אותם, אבל יש פקידות. ויש יועמ"ש. ויש משנה ליועמ"ש. ויש בג"ץ. ובסוף - כלום לא קורה. הכסף שלנו ממשיך לממן הסתה ותמיכה בטרור.

חייבים לשנות את המשוואה. חייבים להחזיר את הסמכויות המלאות לשרים ולאפשר להם למנות יועמ"ש כמשרת אמון. ועד אז - על השרים להילחם. לא לוותר. להחליט ולבצע. ואם היועמ"ש מסרב - לא לוותר לו, ולהילחם עד שההחלטה תעבור.

צריך לזכור: גם היועמ"ש מוגבל בכוחו, וככל שהשר הממונה מתעקש - ההליך יבוצע. על השרה רגב לפעול כעת לחקיקת חוק נאמנות בתרבות שייתן לה סמכות מלאה לשלול כל מימון למקום שפוגע במדינת ישראל, ללא צורך באישור היועמ"ש או שר האוצר שמעכב ומסרב לבטל מימון לתיאטרון יפו או כל מוסד אחר.

לציבור בישראל נמאס מהבכיינות והמסכנות של השרים שרוצים ומדברים ובפועל לא עושים.


הכותב הוא יו"ר ארגון ''בצלמו''