בתוך הימין בארה"ב ומחוצה לה יש לא מעט דמויות מובילות המשוכנעות כי בשאר אסד אינו זה שהפעיל נשק כימי נגד אזרחים בדומא, וכי מדובר באירוע שמשרת את כוחות המורדים – יש האומרים, את ישראל – המבקשים לגרור את ארה"ב למלחמה מיותרת בסוריה.

בין המתנגדים להפצצת סוריה מצויים מגיש "פוקס ניוז" טאקר קרלסון, איש הימין הבריטי נייג'ל פראג', והבלוגרים המשפיעים סטיבן מולינו ופול ג'וסף ווטסון.

אחד הטיעונים המרכזיים של האוחזים בדעות אלו הוא שההתקפה הכימית בדומא מנוגדת בתכלית הניגוד לאינטרסים של אסד. זאת, משום שהיא התרחשה כמה ימים לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הודיע על כוונתו להוציא את כוחות ארה"ב מסוריה בקרוב.

המורדים היו על סף תבוסה באזור גוטה ודומה, הם מציינים, ורובם כבר התפנו מהמקום בהסכמה. מה ההגיון, הם שואלים, שאסד היה בוחר לעשות דווקא את הדבר היחיד שיכול לגרום לטראמפ לשנות את דעתו ולהישאב למלחמה בסוריה? הרבה יותר סביר שדווקא המורדים הם שעשו את המעשה, כדי למנוע מארה"ב לנטוש אותם.

ברקע הדברים נמצאת האשמה מרומזת כי מי שמעוניינים לגרור את ארה"ב למלחמה הם "הניאו-שמרנים" – ביטוי שהוא מעין שם קוד ליהודים השמרנים בארה"ב – ומדינת ישראל. הם מצביעים על כך שלפתע, גם אנשי שמאל בתקשורת ובמפלגה הדמוקרטית תומכים בתקיפה רבת עוצמה בסוריה. בנוסף, יש המעלים את הסברה שהלחץ המשפטי של התובע המיוחד על טראמפ משמש את כוחות "מדינת העומק" כדי לסחוט את הנשיא ולהכריח אותו לפעול בסוריה.

הדוברים מדברים בדאגה רבה על האפשרות שרוסיה תגיב לתקיפה אמריקנית, וכי תתרחש הידרדרות למלחמת עולם אסונית.

נציין כי בין המתנגדים ישנן דמויות המזוהות עם עמדות קיצוניות ותאוריות קשר, כמו האמונה שפיגועי 9/11 בוצעו "מבפנים", וכי טיעוניהם בנושא העכשווי תואמים במידה רבה את הטיעונים של רוסיה.